معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان:

مناسب ‏سازی محیط زندگی برای معلولان موجب مشارکت بیشتر آنان در عرصه‏ های اجتماعی می شود

۱۳۹۶/۰۳/۱۸ - ۰۷:۵۸:۲۰
کد خبر: ۵۶۹۳۲۶
مناسب ‏سازی محیط زندگی برای معلولان موجب مشارکت بیشتر آنان در عرصه‏ های اجتماعی می شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: اگرچه فعالیت شخص معلول در پی ایجاد نقص و ناتوانی در زندگی کاهش می‏ یابد اما از آنجا که این یک ویژگی شخصی نبوده، در رابطه با محیط زندگی با مناسب ‏سازی آن محیط می‏توان تا حد زیادی به مشارکت بیشتر این قشر در عرصه‏ های اجتماعی کمک کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، عباس شیرخانلو در جلسه کمیته مناسب‏ سازی استان هرمزگان، عنوان کرد: درصد مهمی از افراد هر جامعه را معلولان جسمی و حرکتی تشکیل می ‏دهند که به رغم محدود شدن توانایی‏ هایشان در انجام بسیاری از فعالیت ها نمی‏توان به راحتی از شایستگی و استعدادهایشان در اجتماع صرف نظر کرد.

وی ادامه داد: اگرچه فعالیت شخص معلول در پی ایجاد نقص و ناتوانی در زندگی کاهش می‏ یابد اما از آنجا که این یک ویژگی شخصی نبوده، در رابطه با محیط زندگی با مناسب ‏سازی آن محیط می‏توان تا حد زیادی به مشارکت بیشتر این قشر در عرصه‏ های اجتماعی کمک کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان افزود: عمده مشکلات این افراد در محیط‏ های شهری به شبکه معابر و مبلمان شهری مربوط می‏ شود، اگرچه ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای افراد معلول جسمی و حرکتی از سال 1378 لازم الاجرا بوده است، کماکان بسیاری از فضاهای شهری برای این افراد بطور مستقل و بدون کمک دیگران قابل استفاده نیست.

شیرخانلو بر ضرورت مناسب سازی جهت استفاده هرچه بهتر از فضاهای شهری و مناسب پیاده روها، امکانات موجود فرودگاه‏ها و مکان‏های تفریحی و گردشگری و تجاری در هرمزگان تاکید کرد.

نظر شما