مهمترین علل مرگ و میر کودکان یک تا ۵ سال حوادث ترافیکی است

۱۳۹۶/۰۳/۱۸ - ۰۸:۲۷:۴۲
کد خبر: ۵۶۹۳۴۹
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در جلسه بررسی علل مرگ و میر کودک 1 تا 59 ماهه استان، مهمترین علت مرگ و میر کودکان یک تا 5 سال را حوادث ترافیکی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،در این جلسه که با حضور دکتر غریب زاده؛ معاون درمان، جمعی از کارشناسان و مسئولان معاونت درمان و سرهنگ سلیمی؛ رییس اداره راهنمایی و رانندگی استان تشکیل شد، علل شایع مرگ کودکان 1 تا 59 ماهه استان، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر غریب زاده؛ معاون درمان دانشاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: طبق گزارشات واحد سلامت کودک معاونت درمان، بیشترین علت مرگ در این گروه سنی، حوادث و سوانح می باشد که حوادث ترافیکی بیشترین سهم را در این مقوله دارا است.

دکتر غریب زاده در خصوص کاهش این موارد، خواهان تشکیل جلسات مشترک و اجرای برنامه های آموزشی در صدا و سیما و  فعال کردن بیلبوردها جهت آموزش به مردم شد. 

سرهنگ سلیمی؛ رییس اداره راهنمایی و رانندگی استان نیز در این خصوص به رعایت بیشتر و مراقبت بیشتر والدین در هنگام استفاده از وسایل نقلیه از جمله موتور سیکلت و اتومبیل تأکید کرد.

سرهنگ سلیمی از علل افزایش حوادث ترافیکی را استاندارد نبودن پیاده روها که باعث تردد بیشتر از خیابان می شود، قرار دادن اطفال در آغوش والدین در صندلی جلو خودرو و سوار کردن کودکان بدون کلاه ایمنی توسط راکبین موتور سیکلت ها دانست. 

وی تأکید کرد: به هیچ عنوان اطفال زیر 12سال در صندلی جلوی خوردو قرار نگیرند. حتماً از صندلی مخصوص کودک در ماشین استفاده شود؛ فرهنگ سازی جهت استفاده همگانی از کلاه ایمنی جهت کلیه راکبین موتور سیکلت الزامی است.

رییس اداره راهنمایی و رانندگی هرمزگان عنوان کرد: استاندارد سازی خیابان ها و پیاده روها، ایجاد کمیسیونی در استانداری با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری و آموزش و پرورش، صدا و سیما، راهنمایی و رانندگی که بطور مکرر اطلاعات مبادله و راهکارهای مناسب ارائه گردد، می تواند گام مهمی در کاهش مرگ و میر کودکان باشد. 

دومین علت مرگ و میر اطفال، مسمومیت هاست که پیشنهاد می گردد با توجه به شروع فصل گرما و شستشوی کولرها و افزایش مسمومیت با چنته و اسید، در این خصوص آموزش های کافی به مردم داده شود  و باید نسبت به خطرات بسیار جدی آن حساسیت ایجاد کرد.

نظر شما