عمل موفقیت آمیز تومور مغزی مننژیوم در بیمارستان میناب

۱۳۹۶/۰۳/۲۰ - ۰۸:۲۶:۴۹
کد خبر: ۵۷۰۰۰۶
عمل موفقیت آمیز تومور مغزی مننژیوم در خانم 76 ساله اهل و ساکن شهرستان میناب ، که جهت تشخیص بیماری در اولین مرحله به درمانگاه بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب مراجعه نموده بود ، توسط دکتر مهدی فرخی پزشک جوان جراح و متخصص مغز و اعصاب بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب تشخیص و تحت عمل انجام گرفت .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،دکتر محمد مورخ رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب گفت : عمل موفقیت آمیز تومور مغزی مننژیوم در خانم 76 ساله اهل و ساکن شهرستان میناب ، که جهت تشخیص بیماری در اولین مرحله به درمانگاه بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب مراجعه نموده بود ، توسط دکتر مهدی فرخی پزشک جوان جراح و متخصص مغز و اعصاب بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب تشخیص و تحت عمل انجام گرفت .

دکتر فرخی گفت: مننژیوم توموری است که از لایه های محافظ مغز منشاء می گیرد؛ این تومورها اغلب خوش خیم بوده و اگر خیلی بزرگ نشده باشند مغز را درگیر نمی کنند.

وی افزود: مننژیوم شایع‌ترین تومور مغزی است که 33 درصد افراد که در آنها تشخیص تومور مغزی داده می‌شود، به این نوع تومور مبتلا هستند و بیشتر در زنان مسن دیده می شود؛ و مى‌توانند سبب تهاجم به استخوان شوند و از شریان مغزی خونرسانی میگیرند .

جراح و متخصص مغز و اعصاب بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب تصریح کرد: علائم این تومور ممکن است به صورت تغییر در بینایی، سردردی که در طول زمان بدتر می‌شود، اشکال در شنوایی یا اختلال حافظه، حمله تشنجی و ضعف و فلج در اندام‌ها بروز می کند.

دکتر فرخی اظهار داشت : این غده (تومور مغزی) که حجم عظیمی از مغز را به وزن تقریبی 200 گرم در برگرفته بود و رفته رفته قسمتهایی از دست و پای بیمار را فلج و مختل می کرد بلافاصله پس از مشاوره قلب و بیهوشی تحت عمل جراحی قرار گرفت .

 دکتر فرخی ابراز کرد: عمل اینگونه از بیماران از لحاظ سنی و شرایط فیزیکی برای بیهوشی و پس از آن برگشت پذیری بیمار پس از عمل یک ریسک پزشکی محسوب می گردد .

که در این بیمار مشاوره پیش از عمل جراحی توسط دکتر عطایی پزشک و متخصص بیهوشی انجام شد؛ و خوشبختانه بیمار پس از 4 روز بستری در بخش مراقبتهای ویژه (icu) و بخش جراحی زنان قادر بود اقداماتی که مختل شده بود را انجام دهد از جمله : غذا خوردن ، تحرک دست ها  و پاها ، بینایی ، شنوایی و انجام امورات شخصی .

گفتنی است: این بیمار که به مدت یک هفته در بیمارستان میناب تحت مراقبت بود با حال عمومی خوب و ایستادن روی پای خود بیمارستان را ترک کرد. همچنین بیمار و همراهان نسبت به عمل فوق و هزینه های درمانی رضایت خویش را از پزشکان و پرسنل بیمارستان ابراز داشته اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز