آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در قشم

۱۳۹۶/۰۳/۲۰ - ۱۲:۴۶:۳۵
کد خبر: ۵۷۰۲۶۷
آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در قشم
مدیر آموزش وپرورش شهرستان قشم از آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان این جزیره در هفته پایانی خردادماه سال جاری در دبستان دخترانه فرهنگ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، بهرام پور اشرف تعداد نوآموزان بدو ورود به دبستان سنجش شده در سال گذشته را بیش از دو هزار و 500 نفر اعلام کرد و گفت: طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در قشم از اواخر هفته آینده آغاز می گردد و غاز آبیش بینی می شود آمار نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال جاری بین  7 تا 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد.

وی افزود: یک پایگاه سنجش سلامت در دبستان دخترانه فرهنگ با 10 نفر کادر اجرایی و دو پزشک عمومی تا پایان شهریورماه 96 سنجش دانش آموزان قشمی را به عهده دارند.

پوراشرف با بیان اینکه نوآموزان بدو ورود باید به همراه والدین خود برای ثبت‌نام در مدارس اقدام کنند، خاطر نشان ساخت: در موقع ثبت نام به افراد نوبت دهی می شود  که دانش‌آموزان باید در موعد نوبت خود در پایگاه‌های طرح سنجش سلامت حضور پیدا کنند.

مدیر آموزش وپرورش قشم تصریح کرد: نوآموزان بدو ورود حتما باید در طرح سنجش سلامت شرکت کرده باشند و اگر نوآموزی در طرح سنجش سلامت مورد ارزیابی قرار نگرفته باشد، امکان ثبت‌نام او در مدارس وجود نخواهد داشت و تنها نوآموزان بدو ورود که سال گذشته در دوره پیش دبستانی در طرح سنجش سلامت مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند، نیازی به شرکت مجدد در طرح سنجش سلامت را ندارند.

این مسئول به پراکندگی جمعیت دانش آموزی نیز اشاره کرد و اذعان داشت: برای سهولت در امر سنجش نوآموزان، پایگاه سنجش علاوه بر شهر قشم و با اعلام قبلی به مدت 10 روز در شهر درگهان، 10 روز در رمکان و دو روز در لافت دایر خواهد بود.

پور اشرف اظهار کرد: در طرح سنجش سلامت،  نوآموزان از نظر بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات رفتاری، اختلالات جسمی حرکتی،  بیماری‌هایی که نیاز به مراقبت بیشتر دارند، بهداشت و سلامت دهان و دندان مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورتی که در پایگاه‌های سنجش سلامت اولیه مشکوک به مشکل شناسایی شوند،  برای بررسی بیشتر به پایگاه‌های تخصصی ارجاع داده خواهند شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز