حمید رضا بهزادی مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان قشم:

ساخت پیشرفته ترین آمبولانس دریایی سطح کشور

۱۳۹۶/۰۳/۲۴ - ۱۲:۱۳:۱۱
کد خبر: ۵۷۲۵۲۰
مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان قشم از ساخت پیشرفته ترین آمبولانس دریایی سطح کشور و بهره برداری از آن در هفته دولت با مشارکت خیرین و با امکانات دو موتور بنزینی 350 یاماها و قابلیت بیرون آمدن این شناور از زیر آب بر اثر امواج بالا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حمید رضا بهزادی مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان قشم ضمن اعلام این خبر افزود: با توجه به وجود یک شناور در قشم ، دانشگاه علوم پزشکی ساخت یک شناور مجهز را در اولویت کار خود قرار داد .

از خصوصیات این آمبولانس دریایی جدید میتوان به امکان ارائه خدمات به چند  بیمار و مصدوم بطور همزمان ، سرعت بالای شناور و قابلیت مانور آن در شرایط جوی نامساعد تا گرید 4 اشاره کرد .

 وی همچنین از دو موتور بنزینی 350 یاماها و قابلیت بیرون آمدن این شناور از زیر آب بر اثر امواج بالا و ادامه حرکت در مسیر پیش بینی شده از دیگر امتیازات آمبولانس دریایی قشم نام برد.

 دکتر  بهزادی با اشاره به اهمیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مناسب به عموم شهروندان قشمی عنوان کرد ، در حال حاضر یک دستگاه شناور آمبولانس دریایی کوچک با امکان ارائه خدمات به دو بیمار بطور همزمان در این مرکز فعالیت می نماید که بطور متوسط 30 بیمار هر ماه  با آمبولانس دریایی  از قشم به بندرعباس برای درمان اعزام می شوند که با افزوده شدن آمبولانس دریایی مذکور ضمن ارتقاء خدمات  رسانی به بیماران ، در مواقع اضطراری میتوان از شناور جایگزین استفاده نمود.

 دکتر بهزادی ادامه داد: ساخت شناور آمبولانس دریایی مذکور  از شش ماه پیش با امضا تفاهم نامه منعقد شده مابین شبکه بهداشت و مدیریت محترم  شرکت شناور سازی مدکندآلوی قشم، با هزینه بیش از ۷۰۰هزار دلار ،حدود(سه میلیارد تومان) در شرکت مدکندآلوی قشم آغاز شده است  که تمامی هزینه ساخت آن توسط

جناب آقای پاکوهی مدیریت محترم شرکت مدکندآلو که از خیرین بزرگوار  شهرستان قشم می باشند تقبل گردیده  است .

وی افزود : تامین تجهیزات پیشرفته پزشکی با کیفیت از جمله ، دی سی شوک قلبی، مانیتورینگ قلبی ، ونتیلاتور ، پالس اکسی متر، ساکشن ، کیف احیا ، لانگ بکبورد ، اسکوپ ، کپسول اکسیژن، تخت بیمار و سایر داروها و امکانات مورد نیاز اورژانسی به همراه کادر درمانی و ناوبری توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم تامین خواهد گردید.

این شناور آمبولانس در شهریور ماه سالجاری و همزمان با هفته دولت مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز