معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان:

در سطح هرمزگان ۱۵ پروژه آبخیز داری در حال انجام است

۱۳۹۶/۰۳/۳۰ - ۱۳:۲۱:۱۵
کد خبر: ۵۷۵۷۷۲
در سطح هرمزگان ۱۵ پروژه آبخیز داری در حال انجام است
ابوالقاسم حسین پور معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان از 15 پروژه آبخیزداری با اعتبار 75 میلیارد ریال از محل منابع اعتبارات تملک دارائیهای سرمایه ای ملی و استانی با میانگین پیشرفت فیزیکی 52% در سطح استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،حسین پور با اعلام این خبر گفت: اعتبارات مذکور از محل منابع اعتبارات تملک دارائیهای سرمایه ای ملی و استانی برنامه آبخیزداری در سال 1396 و همچنین اعتبارات محرومیت زدایی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در سطح شهرستان های بندرعباس، حاجی آباد، میناب، رودان، بشاگرد، بندرلنگه، بستک، پارسیان و بندرخمیر با پیشرفت فیزیکی 95 – 10 درصد در دست انجام است.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان با اشاره به ضرورت توسعه فعالیت های آبخیزداری و آبخوانداری در شرایط اقلیمی هرمزگان و نقش اینگونه فعالیت های زیربنایی در پایداری آب و خاک و تولید بویژه در بخش کشاورزی و منابع طبیعی گفت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در راستای توسعه آبخیزداری در سال جاری برنامه های متعددی را در دستور کار خود قرار داده است که در این رابطه می توان به مطالعات حوزه های آبخیز در سطح 270 هزار هکتار، طرح آبخیزداری در حوزه سدهای استان در راستای کنترل فرسایش خاک و مهار رسوب وارده به مخازن سدهای موجود (استقلال میناب، جگین، شمیل – نیان، خالصی و لاورفین) و سدهای در دست ساختمان (گابریک و سرنی)، طرح آبخیزداری و آبخوانداری در حوزه های فاقد سد، طرح پیشگیری و مهار سیل در سطح حوزه های آبخیز و طرح آبخیزداری در حوزه های آبخیز داخلی اشاره کرد.

   وی طرح مدیریت جامع حوزه های آبخیز در حوزه پایلوت سراب – جاماش، آبخیزداری در حوزه بالادست دشت های استان، گسترش مشارکت خیرین در طرحهای آبخیزداری و همچنین توسعه آبزی پروری در مخازن سازه های آبخیزداری را از دیگر برنامه های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در سال جاری برشمرد.

حسین پور در پایان گفت: بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده از مجموع پروژه های فوق الذکر تعداد 6 پروژه در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید و عملیات اجرایی 8 پروژه تا پایان امسال به اتمام می رسد. وی اضافه کرد در این میان پروژه آبخیزداری حوزه درکاه شهرستان بشاگرد در سال 1397 به بهره برداری خواهد رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز