معاون امور مشترکین آبفای هرمزگان:

یکی از بدهکاران بزرگ آبفا ادارات و ارگان های دولتی هستند

۱۳۹۶/۰۴/۱۴ - ۱۲:۴۹:۱۶
کد خبر: ۵۸۲۵۳۲
یکی از بدهکاران بزرگ آبفا ادارات و ارگان های دولتی هستند
معاون امور مشترکین آبفای هرمزگان گفت:ادارت و ارگان های، نظامی و انتظامی ، شرکت آب و فاضلاب روستایی، اداره کل زندان ها، آموزش و پرورش، استانداری، فرمانداری ها و شهرداری های استان از بزرگترین بدهکاران آبفا هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،علی رضایی سردره با تصریح بر اینکه؛ در صورت ادامه این روند امکان ارائه خدمات مناسب به دیگر مشترکین وجود ندارد، افزود: علی رغم پیگیری های مستمر درخصوص وصول بدهی ارگان های مذکور از طریق مکاتبه با وزارت نیرو و سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، کماکان به نتیجه مطلوب نرسیده ایم.

وی با تاکید بر لزوم همکاری ادارات و ارگان های مذکور، افزود: عدم پرداخت مطالبات آبفا سبب شده تا این شرکت به طور جدی با کاهش شدید نقدینگی در پرداخت صورت وضعیت پیمانکاران و تامین کنندگان لوازم انشعابات اعم از کنتور و شیرآلات و ... مواجه شود.

به گفته وی؛ پرداخت مالیات بر ارزش افزوده کل فروش ، سهم آبرسانی روستایی ، سهم سازمان هدفمندی و لزوم واریز نقدی آن به حساب دولت فارغ از پرداخت یا عدم پرداخت صورتحساب توسط مشترک از تعهدات قانونی آبفا است که در نتیجه عدم پرداخت مطالبات، در تشدیدکاهش نقدینگی این شرکت موثر می باشد.  

مهندس رضایی در ادامه با تاکید بر اینکه باید « آب » دغدغه همگانی شود، گفت:  متاسفانه علی رغم اهمیت آب و دغدغه های آن، امروزه آب به عنوان یک کالای کمیاب ِ اقتصادی و یک ثروت طبیعی –ملی همچنان ارزش واقعی خود را در دید مصرف کننده، پیدا نکرده است. چرا که با وجود پرداخت هزینه های گزاف برای تامین، تصفیه، انتقال و توزیع آب شرب مورد نیاز، بابت مصرف آن آب بهای ناچیزی پرداخت شده و گاها پرداخت نمی شود.

نظر شما