با حضور مدیران کل اطلاعات و بنادر و دریانوردی هرمزگان:

همایش حفاظت و امنیت بنادر هرمزگان در بندر شهید رجایی برگزار شد

۱۳۹۶/۰۴/۲۱ - ۱۱:۵۰:۳۳
کد خبر: ۵۸۵۶۷۷
همایش حفاظت و امنیت بنادر هرمزگان در بندر شهید رجایی برگزار شد
همایش حفاظت و امنیت بنادر هرمزگان جمع کثیری از نیروهای حراست و یگان حفاظت بنادر استان هرمزگان برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حجت الاسلام سلیمی مدیرکل اطلاعات استان هرمزگان در این همایش که با حضور جمع کثیری از نیروهای حراست و یگان حفاظت بنادر استان هرمزگان برگزار شد، طی سخنانی به تشریح شرایط حساس منطقه در مقطع کنونی و همچنین ضرورت مقابله با گروه های تکفیری پرداخت.

وی بندر شهید رجایی را از جمله مهم ترین گلوگاه های اقتصادی و تجاری کشور توصیف کرد و گفت: این بندر همواره مورد طمع دشمنان بوده و هست که باید در مباحث امنیتی دقت و مراقبت کرد.

مدیرکل اطلاعات استان هرمزگان راهکارها و راهبردهایی را در راستای ارتقاء حفاظت و امنیت بنادر استان هرمزگان به ویژه بندر شهید رجایی تبیین کرد.

"اله مراد عفیفی پور" مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه قدرت های بزرگ جهان به دنبال اعمال نفوذ و حاکمیت در خلیج فارس هستند، گفت: بندر شهید رجایی در نقطه کلیدی خلیج فارس واقع شده و جایگاهی غیرقابل انکار در تجارت بین المللی دارد که بر همین اساس، دشمنان به دنبال اعمال حاکمیت مصنوعی خود بر این منطقه هستند.

وی افزود: نیروهای حفاظتی و حراستی بنادر، چشم های بیدار کشور در حوزه تجارت دریایی هستند که ضروری است نسبت به تهدیدات فیزیکی و مجازی توانمندی و آگاهی خود را افزایش دهند.

عفیفی پور امنیت و آرامش حاکم بر بندر شهید رجایی به عنوان یک مجموعه بزرگ اقتصادی را قابل ستایس دانست و گفت: خوشبختانه با تلاش های شبانه روزی، شرایطی امن در این بندر فراهم شده و هزاران نفر مشغول به در آرامش فعالیت هستند.

"حسن دادور" رییس حراست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز طی اظهاراتی هدف از برگزاری این همایش را ارتقاء دانش اطلاعاتی و اشراف یافتن نیروهای حراستی و حفاظتی نسبت به مسایل روز عنوان کرد و افزود: حفاظت از دارایی های سازمان بنادر، کشتی ها و میلیاردها تومان سرمایه مردم در بنادر وظیفه خطیری محسوب می شود که باید تلاش کنیم تا امنیت پایدار را در بندر شهید رجایی و بنادر تابعه حاکم کنیم.

وی بندر شهید رجایی را از جمله مهم ترین مراکز حیاتی کشور توصیف کرد و افزود: بیش از ۶۰ درصد عملیات صادرات و واردات و همچنین بیش از ۸۰ درصد عملیات کانتینری کشور در این بندر انجام می شود که حفظ و صیانت از این مجموعه اقتصادی، اهمیت و حساسیت بالایی دارد.

دادور در پایان به تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه ارتقاء شاخص های امنیتی بزرگترین بندر تجاری کشور پرداخت.

نظر شما