با تکیه بر توان داخلی:

۲۲میلیارد ریال صرفه جویی در هزینه ها با راه اندازی دستگاههای آزمایشگاهی خارج از سرویس

۱۳۹۶/۰۴/۲۶ - ۱۱:۱۶:۵۷
کد خبر: ۵۸۷۷۴۱
۲۲میلیارد ریال صرفه جویی در هزینه ها با راه اندازی دستگاههای آزمایشگاهی خارج از سرویس
رئیس آزمایشگاه شرکت پالایش نفت بندرعباس از صرفه جویی 22 میلیارد ریالی با تعمیر و راه اندازی دستگاههای آزمایشگاهی خارج از سرویس در این مجتمع خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، با پیگیری های صورت گرفته تعداد 8 عدد از دستگاه های  آزمایشگاهی که نقش مهمی در تجزیه و تحلیل داده های آزمایشگاهی جهت تعیین کیفیت فرآورده های نفتی تولیدی در پالایشگاه را دارند تعمیر و مورد بهره برداری قرار گرفتند.

رئیس آزمایشگاه شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: بسیاری از این دستگاهها که دارای ارزش ریالی بالایی نیز هستند به دلیل مشکلاتی از قبیل نبود قطعه و پشتیبانی نشدن از سوی شرکتهای خارجی سازنده چند سالی بلاتکلیف مانده بودند که در نهایت با پیگیری و استفاده از توان داخلی این دستگاهها تعمیر و به چرخه سرویس بازگشتند.

مهندس آریا افزود: این دستگاهها شامل، دستگاه جذب اتمی واریان با قیمت تقریبی 300 تا 400 میلیون تومان، دستگاه کروماتوگرافی گازی Termo scientific با قیمت تقریبی 200 میلیون تومان، دستگاه ICP آزمایشگاه با قیمت تقریبی 700 میلیون تومان، تعداد 4 دستگاه تقطیر اتوماتیک AD86 ساخت شرکت ISL فرانسه, با قیمت تقریبی هر دستگاه 250 میلیون تومان است.

وی تصریح کرد: در تعمیرات 4 دستگاه تقطیر اتوماتیک AD86 ، به دلیل عدم پشتیبانی نماینده شرکت ISL فرانسه در ایران و همچنین عدم توانایی شرکتهای داخلی در تعمیرات این نوع از دستگاهها در نهایت با تصمیم اتخاذ شده در کمیته فنی بازرگانی، تعمیر دستگاه ها به اداره تعمیرات پالایشگاه واگذار شد و هر 4 دستگاه توسط کارکنان محترم کارگاه الکترونیک، از نت ابزار دقیق، تعمیر و در سرویس قرار گرفتند.

رئیس آزمایشگاه شرکت پالایش نفت بندرعباس در ادامه افزود: با توجه به ضد انفجار نبودن Cold Box موجود در اتاق رفرنس آزمایشگاه که از یک سال پیش با نظر اداره ایمنی و تعمیرات برق پالایشگاه از سرویس خارج شده بود، به منظور جلوگیری از انفجار (در اثر تجمع بخارات و ایجاد جرقه توسط ادوات برقی معمولی)، کلیه فیتینگ ها، کلیدها، لامپ های موجود در اتاق رفرنس و فن ها و ادوات مربوط به Cold Box ، ضد انفجار گردید و دستگاه مجدداً در سرویس قرار گرفت. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز