عفیفی پور مطرح کرد؛

چهار برنامه مهم سازمان بنادر برای رونق بیشتر بندر شهید رجایی

۱۳۹۶/۰۴/۲۶ - ۱۳:۱۱:۰۳
کد خبر: ۵۸۷۸۷۱
چهار برنامه مهم سازمان بنادر برای رونق بیشتر بندر شهید رجایی
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در نشست مشترک با شرکت های کشتیرانی چهار گام بلند در راستای رونق بیشتر بندر شهید رجایی،شامل: تأمین تجهیزات استراتژیک فاز دو، ایجاد شهر لجستیکی در اراضی ۲۴۰۰ هکتاری، ساخت اسکله های جدید نفتی و ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی را در این نشست مطرح کرد.

 به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، "اله مراد عفیفی پور" در این نشست که با حضور حدود ۵۰ نفر از مدیران شعب و نمایندگان شرکت های کشتیرانی در سالن کنفرانس بندر شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: شرکت های کشتیرانی را در تمامی سطوح به عنوان همکار خود می دانیم و تلاشمان این است که پاسخگوی مطالبات و نیازها و خواسته های آنها باشیم که این جلسه نیز با همین هدف تشکیل شد و بر استمرار آن تأکید داریم.

وی از دیگر اهداف برگزاری این نشست را هم اندیشی و استفاده از نقطه نظرات شرکت های کشتیرانی در روند توسعه بندر عنوان کرد.

عفیفی پور گفت: با توجه به اینکه بندر شهید رجایی بیش از ۸۰ درصد عملیات کانتینری کشور را پشتیبانی می کند، بنابراین بیشترین توجه و برنامه های سازمان بنادر بر روی توسعه این بندر معطوف شده است.

وی عمده این برنامه ها را در زمینه ایجاد زیرساخت ها و تأمین تجهیزات استراتژیک عنوان کرد و افزود: فاز دو توسعه کانتینری بندر شهید رجایی در مرحله نهایی بهره برداری است و فاز سه نیز که برای پهلوگیری کشتی های با ظرفیت بالای ۱۸هزار TEU کانتینر پیش بینی شده، در حال اجراست و با بهره برداری از این فاز، ظرفیت بندر به ۸ میلیون TEU کانتینر افزایش می یابد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از فراهم شدن حضور سرمایه گذاران خارجی در مزایده ترمینال اپراتورهای بندر شهید رجایی به عنوان اقدامی مهم به منظور دستیابی به بازارهای بین المللی و ایجاد رونق بیشتر سخن گفت و افزود: انتخاب و معرفی پورت اپراتور ترمینال های ۱ و ۲ بندر شهید رجایی در مرحله نهایی است.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: توسعه فعالیت های اقتصادی دارای ارزش افزوده و ایجاد صنایع اشتغالزا از اولویت های سرمایه گذاری در اراضی ۲۴۰۰ هکتاری الحاقی به بندر به عنوان یک شهر لجستیکی است. 

عفیفی پور با بیان اینکه اقدامات یاد شده برای رونق بندر شهید رجایی و شکوفایی اقتصاد کشور صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این، عملیات ساخت سه پست اسکله نفتی طی تیرماه جاری با حضور مدیرعامل سازمان بنادر آغاز شد. این اسکله ها ویژگی های منحصربفردی دارند از جمله اینکه با بهره برداری از آنها امکان پهلوگیری کشتی ها با ظرفیت های مختلف بین ۵ تا ۱۰۰هزار تن فراهم می شود.

به گفته وی، طراحی یک ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی نیز در دستور کار قرار دارد و مطالعات جانمایی آن در اراضی غرب بندر شهید رجایی در حال انجام است که با طی شدن مقدمات این کار، پذیرش سرمایه گذاران آغاز خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بخش جمع بندی سخنانش با تأکید بر لزوم استمرار چنین جلساتی، توضیحاتی را در خصوص سوالات و مسائل مطرح شده از سوی فعالان حوزه کشتیرانی مطرح کرد و گفت: این آمادگی در مجموعه مدیریتی بندر وجود دارد که مسائل و مشکلات کشتیرانی ها به صورت موردی نیز بررسی شود.

پیگیری برای ۲۴ ساعته شدن گمرک با همکاری دستگاه های ذیربط، تلاش برای رفع مشکلات مربوط به مباحث مالی، بیمه ای و مالیاتی کشتیرانی ها، راهکارهای کاهش ترافیک بندر، تعیین تکلیف کانتینرهای متروکه و ... از جمله مواردی بود که از سوی عفیفی پور مطرح شد.

در بخش دیگری از این نشست، "مهدی نوفرستی" و "محمد علی اصل سعیدی پور" معاونین امور دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و همچنین مدیران امور بندری و کانتینر بندر شهید رجایی نیز مباحثی را در خصوص موضوعات محوری نشست، مطرح کردند.

لازم به ذکر است، در این نشست، چندتن از مدیران و نمایندگان شرکت های کشتیرانی مستقر در استان هرمزگان نیز به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند و پیشنهادهایی را به منظور رفع موانع و تسهیل فعالیت های دریایی و بندری مطرح کردند.

نظر شما