خدمتی دیگر از دولت تدبیر و امید در جزیره قشم:

نصب تجهیزات درمانگاه جی جیان قشم

۱۳۹۶/۰۴/۲۷ - ۱۲:۰۷:۳۹
کد خبر: ۵۸۸۱۵۷
نصب تجهیزات درمانگاه جی جیان قشم
تجهیزات اساسی درمانگاه جی جیان قشم به ارزش افزون بر 10 میلیارد ریال که به دستور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خریداری شده بود در این مرکز درمانی نصب شد و طی روزهای آینده به بهره برداری می رسد .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، راه اندازی درمانگاه جی جیان در غرب جزیره قشم با خرید تجهیزات، نصب دستگاه ها، برنامه ریزی برای حضور به موقع پزشکان و کادر درمانی در مدت زمانی کمتر از 20 روز را می توان اقدامی جهادی از نماینده عالی دولت تدبیر و امید در قشم نام برد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از نخستین روزهای قبول این مسئولیت در  اسفند ماه 93 تاکنون با هدف توزیع عادلانه خدمات در کل جزیره شخصا و به دفعات از تک تک روستاهای جزیره قشم بازدید کرده است و نیازهای اساسی آنان به ویژه در بخش آموزش و پرورش، آب، بهداشت و درمان، راه، تولید و اشتغال را در دستور کار واحدهای مختلف سازمان قرار داد.

خوشبختانه طی این مدت بیشتر مشکلات آموزش و پرورش روستاهای جزیره قشم با خرید تجهیزات و بازسازی کلاس های درس حل شد و دانش آموزان در شرایطی مناسب مشغول تحصیل هستند و آمار موفقیت های چشمگیر آنان به ویژه دانش آموزان بخش شهاب که بارها از طریق رسانه ها به اطلاع مردم رسیده موید این حقیقت است.

راه اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی آب و برق مپنا در کنار نصب آبشیرینکن روستای باسعیدو در منتهی علیه غرب جزیره قشم و آب شیرینکن روستای تولا طی این مدت منجر به تامین آب شرب بخش اعظم روستاهای جزیره شده است و تا پایان امسال نیز همه روستاهای 65 گانه این جزیره از نعمت آب سالم آشامیدنی برخوردار خواهند شد.

در حوزه راه نیز مردم جزیره طی 28 ماه حضور حمید رضا مومنی در راس سکان هدایت سازمان منطقه آزاد قشم شاهد تحول جهادی در این بخش بوده اند به طوری که امروز علاوه بر راه های دسترسی روستایی، همه راه های برون شهری از مرکز شهر قشم تا آخرین نقطه جزیره آسفالت و روکش آسفالت شده است.

تولید و اشتغال هم از دیگر موضوعات مهمی بود که طی این دوره با جدیت دنبال شد و ثمره آن راه اندازی 60 کاشانه مهمان برای ارائه خدمات در حوزه گردشگری، فعالیت بومیان غرب جزیره در زمینه تکثیر و پرورش میگو، راه اندازی واحدهای صنایع دستی و اشتغال بخشی از بانوان هنرمند در این حوزه بسیار مهم می باشد.

یکی از دیگر دغدغه های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، ارائه خدمات درمانی به مردم غرب جزیره بود که انتظار می رود با راه اندازی درمانگاه جی جیان به عنوان فاز اول خدمات بهداشت و درمان در این بخش از جزیره قشم و در ادامه راه تبدیل آن به بیمارستان در فاز دوم، مردم مهربان این منطقه از جزیره با کاهش زمان و هزینه های تردد بهترین خدمات درمانی را از این مرکز درمانی دریافت کنند.

بنا به این گزارش، خرید 10 میلیارد ریال تجهیزات شامل دستگاه رادیولوژی با قابلیت تبدیل از آنالوگ به دیجیتال، شش دستگاه مانیتور علائم حیاتی بیمار و متعلقات جانبی آن، یکدستگاه ساکشن، یکدستگاه سونوگرافی پیشرفته با قابلیت پرتابل شدن و یکدستگاه الکترو شوک بخشی از این تجهیزات است.

دو دستگاه ترالی اورژانس، پمپ سُرنگ و پمپ سِرُم، دو دستگاه الکترو کاردیگراف، دستگاه اتوکلاو سریع رومیزی، لارنگسکوپ دو مورد، صندلی های ویژه خونگیری، یکدستگاه هود ویژه قسمت آزمایشگاه و یک دستگاه نیولایزر هم از دیگر لوازم اصلی خریداری شده برای تجهیز درمانگاه خلیج فارس در روستای جی جیان قشم است.

پیش بینی می شود بخش دیگر تجهیزات مورد نیاز این درمانگاه نیز با اعتباری افزون بر 3 میلیارد ریال به زودی خریداری شود. انتظار می رود خیرین نیکوکار جزیره قشم هم که پیوسته در امور عام المنفعه زبانزد خاص و عام هستند در این راه آستین همت را بالا بزنند و با حمایت از سازمان منطقه آزاد برای ارائه بهترین خدمات در این مرکز درمانی مساعدت کنند.

هم اکنون در این مرکز پزشکی 16 دستگاه دیالیز کار خدمات به 28 بیمار دیالیزی غرب جزیره را ارائه می کند.

شایان ذکر است که مرکز پزشکی خلیج فارس از سال های گذشته با هدف ارائه خدمات به مردم غربی جزیره قشم توسط سازمان منطقه آزاد قشم در روستای جی جیان ساخته شده بود اما به دلیل خسارات ناشی از زلزله بیش از ۶ ریشتری سال های ۸۴ و ۸۶ این مرکز تعطیل شد و تنها خدمات دیالیزی به بیماران در این درمانگاه ارائه می شد.

اینک با دستور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم این درمانگاه در حال تجهیز و راه اندازی است تا با ارائه خدمات مناسب در حقیقت بخش اجرای هرچه بهتر طرح تحول سلامت به عنوان یکی از مهمترین یادگارهای دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و درمان در این جزیره نیز به نحو شایسته تر محقق شود.

جزیره قشم با یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب ایران واقع شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز