معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان خبر داد:

اتصال استانداری هرمزگان به سامانه ستاد

۱۳۹۶/۰۴/۲۸ - ۰۷:۵۹:۵۶
کد خبر: ۵۸۸۶۳۷
اتصال استانداری هرمزگان به سامانه ستاد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: با هدف حمایت از تولیدات داخلی ، شفافیت ، مبارزه با فساد اداری ، تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه دولت الکترونیک استانداری هرمزگان به سامانه الکترونیکی تدارکات دولت (ستاد ) متصل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، علی رئوفی در این رابطه بیان داشت : سامانه تدارکات الکترونیکی دولت «ستاد» به منظورانجام معاملات دستگاه های اجرایی شامل خرید جزئی و متوسط ، مزایده و مناقصه دربستر وب راه اندازی شده است و استانداری هرمزگان به زودی به این سامانه متصل می شود.

وی افزود: این سامانه دستگاه های اجرایی را قادر می سازد تا کلیه مراحل معامله شامل ثبت درخواست ، تبادل وجه به صورت غیر متمرکز و یکپارچه منطبق برکلیه قوانین و مصوبات انجام دهند .

رئوفی خاطرنشان کرد: تمامی تامین کنندگان ، مزایده کنندگان و مناقصه گران می توانند درخواست های خرید ، مزایده ها و مناقصه های دستگاه های اجرایی کشور را با عضویت درسامانه تدارکات الکترونیکی دولت مشاهده کنند و از مزایای معاملات با هزاران دستگاه دولتی در سطح کشور برخوردار شوند.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان تصریح کرد : زیرساخت های قانونی این سامانه با تصویب قانون تجارت الکترنیکی و مصوبات متعددی همچون قانون برنامه چهارم توسعه اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران که بر استفاده از این سامانه تاکید دارد محقق شده است.

رئوفی بیان داشت: دولت یازدهم سه هدف اصلی شامل اقتصاد مقاومتی، توسعه دولت الکترونیکی و مبارزه با فساد اداری را دنبال می کند که سامانه الکترونیکی تدارکات دولت «ستاد» در تحقق این اهداف مهم برای دولت بسیار راهگشاست و این سامانه در دنیا به عنوان یکی از مولفه های مهم توسعه دولت الکترونیکی شناخته می شود.

وی به نقش این سامانه در پیشگیری از فساد اداری اشاره و دراین رابطه افزود: ازآنجا که عدم شفافیت در معاملات دولتی یکی از زمینه های ایجاد فساد است این سامانه همچون سدی در برابر فساد دولتی و سایر بخش های خصوصی عمل می کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان به اهداف راه اندازی این سامانه اشاره و دراین رابطه اظهار داشت: این سامانه با هدف حمایت ازکالاهای داخلی ، مبارزه با فساد اداری ، تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه دولت الکترونیکی راه اندازی شده است.

 رئوفی در خصوص مزایا و نتایج استفاده از سامانه لکترونیکی تدارکات دولت «ستاد»  بیان داشت: این سامانه علاوه بر شفافیت باعث افزایش کارایی ، کنترل قوانین به صورت خودکار و دسترسی به اطلاعات و آمار صحیح و به روز می شود.

وی درهمین رابطه تصریح کرد :این سامانه همچنین توسعه تولیدات داخلی ، افزایش واردات متمرکز، تهیه بانک اطلاعاتی جامع تامین کنندگان ، کنترل قاچاق ، تنظیم بازار ، ایجاد بازار رقابتی ، توسعه عدالت و مبارزه با فساد را در پی دارد.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: سامانه الکترونیکی تدارکات  دولت موجب ارتقاء چند شاخص بین المللی نظیر توسعه دولت الکترونیک ، مشارکت الکترونیک و شاخص توسعه آی سی تی برای کشور می شود.

رئوفی در پایان به اهمیت نقش توسعه دولت الکترونیک در رشد کشورها اشاره و در این رابطه بیان داشت: شاخص مبارزه با فساد می تواند با توسعه سامانه الکترونیکی تدارکات دولت بهبود یابد و مطالعات نشان می دهد سامانه تدارکات دولت نقش بسزایی در رشد و توسعه کشورها داشته است و همچنین این سامانه تاثیر قابل ملاحظه ای در کاهش وقوع فساد اداری دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز