دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی:

یکی از ویژگی های خوب هرمزگان در امور شهروندی مشارکت اهل سنت در حوزه مدیریت است

۱۳۹۶/۰۵/۰۲ - ۰۷:۴۱:۳۲
کد خبر: ۵۹۰۵۶۴
یکی از ویژگی های خوب هرمزگان در امور شهروندی مشارکت اهل سنت در حوزه مدیریت است
دستیار رئیس جمهور گفت: یکی از ویژگی های خوب این استان مشارکت اهل سنت در حوزه مدیریت هرمزگان در امور حقوق شهروندی است با توجه به اینکه شهروندان هرمزگان 40 درصد از جمعیت استان را تشکیل می دهند، فضای مناسبی برای استفاده از این ظرفیت فراهم شده و استان هرمزگان در این ویژگی می درخشد و می تواند ویژگی هرمزگان در زمینه حقوق شهروندی باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر الهام امین زاده در نشست ستاد صیانت از حقوق شهروندی استان هرمزگان با بیان اینکه در حوزه حقوق شهروندی تمامی استانداران دستیار ویژه منصوب کرده اند که عمدتا از مدیران کل امور اجتماعی استانداری ها هستند، عنوان کرد: عملا در استان ها دغدغه حقوق شهروندی توسط دستیاران استانداران پیگیری می شود.

وی ادامه داد: نیاز است سازوکار مناسبی برای حقوق شهروندی در استان ها ایجاد کنیم تا از موازی کاری جلوگیری شود که تلاش می کنیم این مشکل در دولت دوازدهم حل شود.

دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی با تاکید بر اینکه رضایتمندی مردم و مسئولیت پذیری دستگاه ها در حوزه حقوق شهروندی را بررسی می کنیم، افزود: دستگاه ها باید مسئولیت پذیر و در برابر شهروندان پاسخگو باشند.

امین زاده خاطرنشان کرد: همچنین باید شهروند مسئولیت شناس هم داشته باشیم و می توان جشنواره ای برای شناسایی شهروندان موثر و فعال در حوزه حقوق شهروندی برپا کرد و برای افراد فعال در این حوزه نشان مخصوص صادر شود.

وی با بیان اینکه باید برنامه های هر استان در حوزه حقوق شهروندی مشخص باشد، تصریح کرد: آموزش به دستگاه های اجرایی باید مورد توجه قرار گیرد و باب جدیدی در نظام اداری کشور ایجاد شده که هر کارمندی در حق شهروندان تبعیض قائل شود در هیئت رسیدگی به تخلفات اداری مورد بررسی قرار می گیرد و با فرد متخلف برخورد خواهد شد.

دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی اضافه کرد: در منشور حقوق شهروندی 22 حق برای شهروندان آمده است و باید تمامی این منشور را با کمک دستگاه قضا اعمال کنیم و اجازه ندهیم حق شهروندی پایمال شود.

امین زاده ایفای مسئولیت اجتماعی بخش صنعتی در هرمزگان را بسیار مهم دانست و بیان داشت: نیاز است همایشی در این راستا برگزار شود تا بنگاه های بزرگ اقتصادی که در این استان فعال هستند با اقداماتی همچون مدرسه سازی و بیمارستان سازی در امور اجتماعی محلی که از آن بهره مند می شوند، مشارکت کنند.

وی گفت: درست نیست استانی تامین کننده بخش عمده ای از منابع مالی کشور باشد، اما در آن استان کار سازندگی و رسیدگی به مردم به شکل مناسبی انجام نشود و این تبعیض باید برداشته شود.

دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی اظهار داشت: تدوین و ابلاغ منشور حقوق شهروندی سال گذشته انجام شد و در زمینه حقوق شهروندی زمان اقدام و عمل است و دستگاه ها باید در این زمینه گزارش دهند که چه اقداماتی انجام داده اند.

امین زاده با بیان اینکه منشور حقوق شهروندی کشور ما با استفاده از نظرات بخش ها، نهادها، اقوام و مذاهب مختلف تدوین شده است، افزود: براساس تاکیدات رئیس جمهوری تدوین منشور حقوق شهروندی طبق اصول اسلامی ایرانی بوده است و ما هیچ نیازی برای اقتباس از دیگر کشورها نداشتیم چون کشور ما از ارزش های معنوی و دینی برخوردار است.

وی عنوان کرد: اولویت هرمزگان در زمینه حقوق شهروندی باید تعیین شود و باید بدانیم استان هرمزگان در چه ویژگی در کشور می درخشد چون هر استانی در کشور مزین به یک ویژگی حق شهروندی می شود.

دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی مشارکت اهل سنت در حوزه مدیریت هرمزگان را یکی از ویژگی های خوب این استان برشمرد و بیان داشت: با توجه به اینکه 40 درصد شهروندان هرمزگان اهل سنت هستند، فضای مناسبی برای استفاده از این ظرفیت فراهم شده و استان هرمزگان در این ویژگی می درخشد و می تواند ویژگی هرمزگان در زمینه حقوق شهروندی باشد.

امین زاده بر لزوم توجه به ارتقا سرانه شادی و نشاط تاکید کرد و گفت: هرمزگان از ساحل زیبا و ارزشمندی برخوردار است و با برگزاری جشن های ملی و مذهبی و جشنواره های محلی و استانی و گردشگری و استفاده از ظرفیت ساحل می توان سرانه نشاط و شادی مردم را افزایش داد.

نظر شما