استاندار هرمزگان در جلسه قرارگاه مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ناجا:

اولویت اصلی در هرمزگان شناسایی سرباندها و عوامل پشت پرده قاچاق بوده است

۱۳۹۶/۰۵/۰۳ - ۰۸:۴۶:۰۵
کد خبر: ۵۹۱۱۲۸
اولویت اصلی در هرمزگان شناسایی سرباندها و عوامل پشت پرده قاچاق بوده است
نماینده عالی دولت در هرمزگان گفت: نیاز است رویکرد جدیدی در خصوص کالای ته لنجی و ملوانی به عنوان محل درآمدی برای مردم ساحل نشین ایجاد شود و طرح کوله بری در مرزهای زمینی در حال اجراست و می توان میزان کالای مشخصی برای جا به جایی توسط شناورها نیز تعیین کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر جاسم جادری در هفدهمین جلسه قرارگاه مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ناجا که با حضور سردار مومنی جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور در ستاد فرماندهی انتظامی هرمزگان برگزار شد با قدردانی از همراهی و همکاری بسیار خوب فرماندهی ناجا در مبارزه با قاچاق در هرمزگان، عنوان کرد: در طول چهار سال عملکرد دولت تدبیر و با سیاست های مدبرانه میزان قاچاق کالا و ارز در کشور بیش از 50 درصد کاهش یافت و تلاش های مجدانه یگان های عمل کننده نقش موثری در این موفقیت داشته است.

وی ادامه داد: تلاش شده علاوه بر مبارزه با مظاهر قاچاق کالا و ارز به عوامل پنهان آن توجه شود.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه میزان کشفیات قاچاق کالا به نسبت سال 92 در هرمزگان 607 درصد افزایش یافته است، افزود: با همکاری خوب صورت گرفته و حمایت های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز طرح های خوب و موثری در استان اجرا شده است.

جادری اظهار داشت: در زمینه تغییر رویه مقابله با قاچاقچیان دستورات بسیار خوبی از سوی فرماندهی ناجا صادر شده است.

وی با تاکید بر اینکه نباید مبارزه بی اثر با قاچاق داشته باشیم، تصریح کرد: تمرکز ما در هرمزگان روی شناسایی سرباندهای اصلی و عوامل پشت پرده قاچاق بوده است و در این راه کشفیات بسیار خوبی داشته ایم و کار اطلاعاتی و عملیاتی بسیار خوبی در امر مبارزه با قاچاق در استان صورت گرفت.

استاندار هرمزگان اتصال انبارهای تخلیه و بارگیری کالا به سامانه های هوشمند الکترونیکی را اقدام موثری دانست و بیان داشت: با تکمیل این کار می توانیم اکثر انبارها را ساماندهی کنیم و میزان قاچاق به میزان چشمگیری کاهش خواهد یافت.

جادری گفت: دوره های توجیهی و آموزشی برای صنوف مختلف برگزار شده که در کاهش قاچاق موثر بوده است.

وی به راه اندازی دستگاه های ایکس ری در گمرک اشاره کرد و افزود: اگر دستگاه های جدید ایکس ری در استان نصب شوند بالغ بر هزار و 200 کانتینر در شبانه روز کنترل و بررسی می شوند.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: اتصال گلوگاه های ایست و بازرسی استان به سامانه الکترونیکی در طرح هوشمندسازی معابر نیز دیگر اقدام بوده که با نصب و راه اندازی بالغ بر 40 عدد دوربین پلاک خوان به گمرک و ناجا در جلوگیری از قاچاق کمک کرده است.

جادری با تاکید بر اینکه در کنار مبارزه با قاچاق باید به فکر معیشت و مطالبات اجتماعی مردم باشیم، اظهار داشت: 400 روستای ساحلی در هرمزگان وجود دارد و همه ما در مقابل معیشت مردم مسئول هستیم.

وی ادامه داد: نیاز است رویکرد جدیدی در خصوص کالای ته لنجی و ملوانی به عنوان محل درآمدی برای مردم ساحل نشین ایجاد شود و طرح کوله بری در مرزهای زمینی در حال اجراست و می توان میزان کالای مشخصی برای جا به جایی توسط شناورها نیز تعیین کرد.

استاندار هرمزگان خواستار تقویت یگان های عمل کننده شد و بیان داشت: نیازمند تجهیز و تقویت نیروها و اختصاص شناورهای خوب به دریابانی هستیم.

نظر شما