یکی از عوامل پیشرفت در حوزه راه و شهرسازی مدیریت صحیح منابع مالی است

۱۳۹۶/۰۵/۰۳ - ۰۹:۴۷:۱۱
کد خبر: ۵۹۱۱۷۱
رئیس شورای حمل‌ونقل استان هرمزگان گفت: یکی از عوامل پیشرفت در حوزه راه و شهرسازی مدیریت صحیح منابع مالی است و ۸۰ درصد اعتبارات به دلیل نابسامانی‌ها از بین می‌رود.

به گزارش خبرگزاری برنا درهرمزگان، غلامحسین شیری در نشست مشترک شورای حمل‌ونقل استان هرمزگان و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در بندرعباس گفت: مسائل مهمی در این حوزه وجود دارد که بررسی قابلیت‌های آن‌ها و تأثیری که بر رشد اقتصادی می‌گذارد از جمله آن‌هاست و باید برنامه مدونی برای آن‌ها تهیه کرد.

وی با بیان اینکه در هر کدام از حوزه‌های حمل‌ونقلی استان هرمزگان کارهای بزرگی در حال انجام است، افزود: تسریع در روند تکمیل این پروژه‌ها که کمک شایانی به اقتصاد کشور می‌کند نیازمند عزم جدی همه‌جانبه است. در این راه منابع محدودی داریم که بایستی برنامه‌ریزی اساسی برای حمل‌ و نقل ترکیبی انجام و بر اساس آن پیش برویم.

وی به مدیریت منابع اشاره کرد و افزود: گاهی اوقات با ده‌ها پروژه روبه‌رو می‌شویم که مجبور به پیشبرد همه آن‌ها هستیم. در این مسیر مدیریت صحیح منابع مالی عامل مهم پیشرفت در حوزه راه و شهرسازی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان گفت: پیمانکارهایی که در این حوزه‌ها فعالیت می‌کنند بر اساس اسناد خزانه قیمت‌ها را تعیین می‌کنند. سازمان برنامه و بودجه بر اساس اسناد قیمت‌ها را بالا می‌برد به صورتی که توان اجرایی را از ما ربوده است و حدود ۸۰ درصد اعتبارات به‌ دلیل همین نابسامانی‌های قیمتی به اشکال مختلف از دسترس خارج می‌گردد.

شیری از کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خواست، برنامه‌ریزی راهبردی در این زمینه برای پیشبرد اهداف عمرانی کشور انجام دهند چرا که با ادامه این روند چرخ عمران و آبادانی کشور به شدت کند می‌شود.

وی پیشنهاد داد، اسناد خزانه زمانی که ارائه می‌گردند بهتر است حدود و مرزها نیز در آن تعیین شود تا ما بتوانیم بر اساس آن برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس شورای حمل‌ونقل و مدیرکل راه و شهرسازی در ادامه به فعالیت‌های حوزه راه و مسکن اشاره کرد و گفت: پروژه‌های بزرگ این حوزه در سطح ملی شاخص هستند و در این زمینه اقدامات خود را از قشر مستضعف آغاز کرده است.

وی با اشاره به‌به اینکه ۲۵ درصد جمعیت کشور را مستضعفان تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: در هرمزگان این عدد به ۵۰ درصد هم می‌رسند و ما برای اینکه توازن ایجاد کنیم طرح‌هایی را در این زمینه پیاده‌سازی کردیم تا علاوه بر خدمات‌رسانی مطلوب جلوی مهاجرت به شهرها را هم بگیریم.

به گفته شیری شاخص راه روستایی هرمزگان به نسبت کشور پائین است و بر اساس برآوردی که داشتیم پیشبرد این اهداف ۴۰ سال به طول می‌انجامید و عملاً غیرقابل‌قبول و فاجعه‌بار بود؛ اما با همت تمام مدیران و فعالان راه و شهرسازی تدبیری اندیشیدیم و طرح احداث ۱۰۰۰ کیلومتر راه روستایی را در سال گذشته کلید زدیم و به لطف خداوند به موفقیت‌های چشم‌گیری دست یافتیم که به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: احداث ۱۰۰۰ کیلومتر راه روستایی ظرف مدت کمتر از یک سال در تاریخ ایران بی‌سابقه است.

شیری به دیگر معضل استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: معضل بعدی مردم هرمزگان، عدم برخورداری از مسکن استاندارد است، چیزی که باعث می‌شود در این بخش قشر ضعیف ضربه بخورد؛ یعنی سهم کم زمین به ازای هر شهروند باعث افزایش قیمت‌ها شده است و فشار غیرقابل وصفی را به اقشار مختلف وارد کرده است. وی از این اقدام به عنوان دیگر پروژه شاخص راه و شهرسازی یاد کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان افزود: با توجه به برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی در تلاش هستیم شهرهای هرمزگان به صورت متوازن توسعه یابند تا از مهاجرت به مرکز استان جلوگیری شود. در این راستا در ۹ شهر استان توسعه متوازن را کلید زده‌ایم و به دنبال کاهش جمعیت حاشیه‌نشین در شهرها و افزایش خدمات‌رسانی به هم استانی‌ها هستیم.

به گفته وی، حدود ۵۰۰ هکتار زمین در این شهرها در حال آماده‌سازی است تا به اقشار مختلف جامعه واگذار شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز