رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس :

کمک به توسعه شهر و سر و سامان دادن به وضعیت بافت‌های فرسوده

۱۳۹۶/۰۵/۰۹ - ۱۲:۳۱:۴۶
کد خبر: ۵۹۳۸۸۷
پرویز سالاری گفت: مهم‌ترین دغدغه ما در حال حاضر در شهر بندرعباس کمک به توسعه شهر و سر و سامان دادن به وضعیت بافت‌های فرسوده است و در این زمینه در تعامل با اداره کل راه و شهرسازی به دنبال تلاش حداکثری برای بهبود وضعیت محلات فرسوده شهر هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت آتش نشان برکت جوذری یاد و خاطره همه شهدای آتش‌نشان از جمله شهید برکت جوذری را گرامی‌ داشت و تصریح کرد: هیچ کدام از ما رشادت آتش‌نشانان فداکار هرمزگانی و بخصوص شهید جوذری را فراموش نخواهیم کرد که با نثار جان خودشان، آرامش و امنیت را برای مردم به ارمغان آورده‌اند.

سالاری گفت: مهم‌ترین دغدغه ما در حال حاضر در شهر بندرعباس کمک به توسعه شهر و سر و سامان دادن به وضعیت بافت‌های فرسوده است و در این زمینه در تعامل با اداره کل راه و شهرسازی به دنبال تلاش حداکثری برای بهبود وضعیت محلات فرسوده شهر هستیم.

وی افزود: شهرداری به عنوان متولی مدیریت شهری موظف به ایجاد شهری ایمن برای مردم است و آرامش در شهر در سایه ایمنی صورت می‌گیرد و تلاش خانواده بزرگ آتش‌نشانان شهر بندرعباس در طول سال‌های اخیر نشان‌دهنده توانایی‌های فوق‌العاده و احساس مسؤولیت وافر آنان است.

سالاری با بیان اینکه اعضای شورای چهارم آیین نامه رعایت نکات ایمنی را برای نخستین بار در کشور تصویب و اعتبار 2 میلیارد تومانی برای تجهیز آتش نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس اختصاص دادند، گفت: اعتباراتی برای خرید تجهیزات روز سازمان آتش‌نشانی بندرعباس با اولویت امدادرسانی به مناطق بافت فرسوده صورت گرفته است و خرید تجهیزات آتش‌نشانی و خودروهای ویژه برای عبور از کوچه‌های تنگ از نیازهای سازمان آتش‌نشانی شهرداری بندرعباس بوده که به طور خاص به آن توجه شده است.

سالاری در ادامه بیان کرد: مدیریت واحد شهری بایستی هر چه زودتر اجرایی شود تا همه مؤلفه ها به یک سمت حرکت کنند.

وی گفت: در شورای چهارم شورای راهبردی توسعه شهر بندرعباس ایجاد شده است که برابر بندهای قانونی همه مدیران اجرایی باید در چارچوب قانون براساس برنامه هایی که نمایندگان مردم در شورای شهر و روستا ارائه می دهند حرکت کنند.

رئیس شورای شهر بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دعوت شورای شهر از مدیران مرتبط با امر ساخت و ساز بیان کرد: با حضور مدیران مرتبط با رعایت اصول ایمنی و ساخت و سازها و دادستان بندرعباس در صحن شورای شهر توانستیم اماکن  فاقد اصول ایمنی شناسایی شده و به آنها اخطار چند ماهه داده شد و این ساختمانها به دادستان و مراجع ذیصلاح نیز معرفی شدند.

سالاری اظهار کرد: باید از بحران ها و حوادث درس بگیریم و شرایط را به گونه ای تغییر دهیم که حوادث ناگوار روی ندهند یا در صورت رخداد کمترین زیان ها را در پی داشته باشند.

نظر شما