معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان:

اعطای جهزیه به ۲۵۵ زوج تحت حمایت

۱۳۹۶/۰۵/۱۶ - ۰۸:۵۷:۵۶
کد خبر: ۵۹۶۸۰۷
اعطای جهزیه به ۲۵۵ زوج تحت حمایت
تاجیک، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان از اعطای 255 فقره جهیزیه به زوج های تحت حمایت با اعتباری بیش از ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ مهرداد تاجیک، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان با بیان اینکه فراهم شدن بستر مناسب ازدواج برای فرزندان مددجو و کمک به آنها برای آغاز زندگی مشترک یکی از برنامه‌های کمیته امداد در توانمندسازی خانواده است گفت : امسال کمیته امداد استان هرمزگان بیش از پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از اعتبارات امدادی برای تامین جهیزیه ۲۵۵ زوج تحت حمایت پرداخت است.

مهرداد تاجیک با بیان اینکه سقف پرداخت کمک هزینه‌ ازدواج به جوانان ۲۰ میلیون ریال است ، افزود : سال گذشته تعداد پنج هزار و ۷۳۷ زوج با اعتباری ۱۰۵میلیارد ریال که ۳۹ میلیارد ریال آن  از محل کمک های خیران بوده است .

تاجیک کمیته امداد هرمزگان ادامه داد : همچنین به مناسبت میلاد حضرت امام رضا (ع) ، کمیته امداد هرمزگان با همکاری هئیت محبان امام رضا (ع) خراسانی مقیم بندرعباس و خیر نیکوکار آقای ابراهیمی تعداد هشت فقره جهیزیه  با اعتبار ۶۰۰ میلیون ریال به زوج های جوان تحت حمایت کمیته امداد اهداء شد .

وی با بیان اینکه کمیته امداد با همت و حمایت خیران اقدام به تامین کمک هزینه تأمین جهیزیه نیازمندان می کند که در رفع بخشی از مشکلات پیش روی آنان نقش بسزایی دارد ، گفت: جهیزیه اهدایی شامل یخچال فریزر ، کولر ، اجاق گاز ، ماشین لباس شویی ، یک تخت فرش ۱۲ متری ، ظروف آشپزخانه ، جارو برقی ، پتو  و اتو بخار است .

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان با اشاره به بهره‌مندی از اساتید مجرب در دوره های آموزش خانواده برای مددجویان به طور مستمر گفت: دوره‌های آموزشی با هدف آشنایی با اصول و مهارت‌‌های زندگی برگزار می شود؛ نوعروسان در این دوره‌ها نکات ارزنده‌‌ای را در زمینه احکام، بهداشت فردی ، بهداشت روانی و سبک زندگی فرا می‌گیرند، همچنین از مشاوره‌های فردی و گروهی نیز بهره‌مند می‌شوند .

تاجیک با بیان اینکه کمیته امداد برای ترویج سنت حسنه ازدواج ، تحکیم و تقویت بنیان خانواده و پیشگیری از شیوع آسیب های فردی و اجتماعی در بین جوانان در شرف ازدواج و زنان سرپرست خانوار اقدامات متعددی انجام داده است ، ادامه داد: خدمات مختلفی توسط مشاوره کمیته امداد و اساتید حوزه و دانشگاه در زمینه  بهداشت خانواده، مباحث دینی و اخلاقی ،روش های همسرداری ، عفاف حجاب  به صورت رایگان برای نوعروسان و زنان سرپرست خانوار تحت حمایت برگزار شده که تاثیر خوبی در ترویج ازدواج آسان داشته است .

نظر شما