صابری خبر داد:

افزایش سه برابری عملیات کانتینری در بندر لنگه

۱۳۹۶/۰۵/۱۸ - ۰۹:۰۳:۵۷
کد خبر: ۵۹۷۷۵۵
افزایش سه برابری عملیات کانتینری در بندر لنگه
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه از افزایش عملیات کانتینری به سه برابر در طی چهار ماه نخست سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، "محمود صابری" با اعلام اینکه طی چهار ماهه سال جاری در مجموع ۴۰۴ هزار و ۷۰۰ تن انواع کالا در بندرلنگه تخلیه و بارگیری شد، افزود: از مجموع عملیات انجام شده، ۴۰۴ هزار و ۳۸۱ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۳۱۹ تن اختصاص به کالاهای نفتی دارد.

وی همچنین در ادامه حجم صادرات کالاهای غیرنفتی را ۲۴۷ و ۶۰۴ تن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۶۵ درصدی داشته است.

صابری اضافه کرد: همچنین بیش از ۷۰ هزار و ۲۷۰ تن کالای غیر نفتی وارد کشور شد که این رقم نشانگر کاهش ۲ درصدی است.

این مقام مسؤول از ترانزیت ۶۷ هزار و ۶۹۵ تن کالاهای غیرنفتی از طریق این بندر و رشد ۱۵۸ درصدی این بخش از فعالیت های بندری و افزایش ۲,۵ برابری نسبت به سال گذشته خبر داد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از کابوتاژ ۱۷ هزار و ۲۴۷ تن انواع کالای غیرنفتی و ثبت افزایش ۲۹  درصدی در این بخش از عملیات بندری سخن به میان آورد.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۹۰۵ TEU کانتینر پر در بنادر و دریانوردی بندرلنگه تخلیه و بارگیری شده است که در این بخش افزایش ۲۱۴ درصدی به ثبت رسید.

به گفته این مسؤول، ترغیب صاحبان کالا به فعالیت کانتینری و افزایش خطوط کشتیرانی بمنظور جابجایی کانتینر از جمله مهمترین اقدامات متولی حمل و نقل دریایی در بندرلنگه جهت افزایش عملکرد کانتینری بشمار می آید.

صابری تعداد شناورهای ورودی به بندرلنگه طی چهار ماهه سال ۹۶ را بیش از یکهزار و ۸۴۵ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ۱۶۸ فروند شناور بالای هزار تن و یکهزار و ۶۷۷ فروند از شناورهای پهلو گرفته در بندرلنگه، زیر هزار تن ظرفیت بارگیری داشته اند که این میزان نمایانگر رشد ۱۱ درصدی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طی چهار ماهه نخست سالجاری، ۲۶ هزار و ۷۱۰ نفر در مسیرهای دریایی ایران به مقصد کشورهای حوزه خلیج فارس و بالعکس از طریق بندر لنگه جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشانگر رشد ۶ درصدی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز