از ابتدای سالجاری تاکنون:

ذخیره سازی ۱۰۵ خون بندناف نوزاد در بانک خون رویان هرمزگان

۱۳۹۶/۰۵/۲۴ - ۱۰:۳۲:۱۲
کد خبر: ۶۰۰۳۵۷
مسئول بانک خون بند ناف رویان هرمزگان گفت:از ابتدای راه‌اندازی بانک خون رویان در هرمزگان یک هزار و 600 خون‌بند ناف نوزاد در این مرکز ذخیره‌شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ ابراهیم کوهکن مسئول بانک خون بند ناف  رویان هرمزگان، با اشاره به اینکه بانک خون‌ بند ناف رویان هرمزگان از سال 88 در استان راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون 111 قرارداد نمونه‌برداری خون‌بند ناف با متقاضیان بسته‌شده است.

ابراهیم کوهکن افزود: هزینه نگهداری خون‌بند ناف نوزادان در هنگام قرارداد دو میلیون و 600 هزار تومان در دو قسط بافاصله زمانی 3 ماه است.

وی اظهار کرد: این مرکز علاوه بر ارائه خدمات به هرمزگانی‌ها به مراجعه‌کنندگان استان‌های بوشهر، فارس و جنوب کرمان هم خدمات ارائه می‌دهد.

مسئول بانک خون بند ناف  رویان هرمزگان  خاطرنشان کرد: از ابتدای راه‌اندازی بانک خون رویان در هرمزگان یک هزار و 600 خون‌بند ناف نوزاد در این مرکز ذخیره‌شده است.

وی با اشاره به اینکه زمان نگهداری خون‌بند ناف نوزاد 20 سال است، تصریح کرد: از خون‌بند ناف نوزاد برای درمان بیماری‌های تالاسمی، سرطان، دیابت و آلزایمر استفاده می‌شود.

کوهکن ادامه داد: خون باقیمانده در بند ناف و جفت نوزاد سرشار از سلول‌های بنیادی بسیار پرتوان زنده است که در اثر تکثیرهای پی‌درپی دچار پیری نمی‌شوند.

وی در پایان گفت: با تزریق و یا جایگزینی این سلول‌ها می‌توان به بهبودی سلول‌های آسیب‌دیده کمک کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز