رئوفی:

بازوی پشتیبانی مدیران دستگاه های اجرایی دستگاه های نظارتی هستند

۱۳۹۶/۰۵/۲۶ - ۰۸:۱۵:۰۵
کد خبر: ۶۰۱۲۴۱
بازوی پشتیبانی مدیران دستگاه های اجرایی دستگاه های نظارتی هستند
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت:مدیران دستگاه های اجرایی را نباید از دستگاه های نظارتی ترساند زیرا دستگاه هایی نظارتی نقش مهمی در پشتیبانی و راهنمایی دستگاه هایی اجرایی در پیشگیری از وقوع جرم دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، علی رئوفی در آئین تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید دیوان محاسبات استان هرمزگان با اشاره به اهمیت جایگاه دیوان محاسبات خاطرنشان کرد: دیوان محاسبات به عنوان دستگاهی که بازوی نظارتی مجلس شورای اسلامی است وظیفه مهم حراست از بیت المال را بر عهده دارد .

وی با قدردانی از زحمات مدیرکل سابق دیوان محاسبات استان هرمزگان افزود: آقای حسینی با رویکرد پیشگیری کار خود را در هرمزگان آغاز کرد و از مدیران کارآمدی در هرمزگان بودند که قبل از وقوع جرم در دستگاه هایی اجرایی اقدام به پیشگیری می نمود.

وی همین رابطه تصریح کرد: یکی دیگر از نقاط مثبت مدیر کل سابق دیوان محاسبات استان هرمزگان برگزاری جلسات متعدد تعاملی ، راهنمایی و مشاوره برای مدیران دستگاه های اجرایی هرمزگان بود که تاثیر چشمگیری در وقوع جرم در دستگاه های اجرایی استان  داشت.

رئوفی افزود: هدف همه ما باید اصلاح امور باشد نه مچ گیری مدیران و اگر رویه مچ گیری حاکم باشد جرات ریسک پذیری از مدیران گرفته می شود و متاسفانه در جامعه ما مدیران جرات ریسک کردن و سرمایه گذاری ندارند.

وی بیان داشت : فشار بر مدیران باعث می شود که ریسک پذیری را کنار بگدارند و در چهارچوب مر قانون حرکت کنند که این امر روند خدمت رسانی به مردم را مختل می کند .

وی با اشاره به اهمیت نظارت آهسته و پیوسته در پیشبرد امور در این رابطه خاطرنشان کرد : اگر نظارت ها پیوسته و آهسته باشد و انتقاد ها همراه انصاف باشد هیج مدیری از این نظارت ها ناراحت نمی شود .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به اهمیت پاسداری از بیت المال خاطرنشان کرد : امیر المومنین علی (ع) نماد پاسداری از بیت المال است.

رئوفی با اشاره به کاهش ورودی پرونده های تخلفات دستگاه های اجرایی به دادسرا ها بیان داشت: کاهش ورودی پرونده های تخلفات دستگاه های اجرایی هرمزگان به دادسرا ها  افتخاری برای استان هرمزگان است .

وی افزود: در کار اجرایی حتما اشتباه رخ می دهد و هیچ مدیری نمی تواند بگوید که در کار او هیچ اشتباهی چه به عمد و چه به سهو رخ نمی دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به اهمیت کار دستگاه هایی نظارتی در پیشگیری از وقوع جرم  در این رابطه تصریح کرد: مدیران دستگاه های اجرایی را نباید از دستگاه های نظارتی ترساند زیرا دستگاه هایی نظارتی نقش مهمی در پشتیبانی و راهنمایی دستگاه هایی اجرایی در پیشگیری از وقوع جرم دارند.

رئوفی افزود: همه مدیران باید خود را برای پاسخگویی در برابر انتقادات آماده کنند و اگر دفاعی از مدیری می شود دفاع از شخص نیست بلکه  دفاع از جایگاه دستگاه است .

در پایان این مراسم  که با حضور دکتر منتی نژاد معاون حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور برگزار شد طی حکمی از سوی دکتر عادل آذر رئیس کل دیوان محاسبات کشور محسن ناظم البکاء جهرمی به‌ عنوان مدیرکل جدید دیوان محاسبات هرمزگان معرفی و از زحمات احمدعلی حسینی مدیرکل سابق دیوان محاسبات هرمزگان قدردانی شد.

نظر شما