دانش آموزان مجبورند در زیر سقف های لرزان درس بخوانند

۱۳۹۶/۰۵/۳۱ - ۰۸:۳۸:۴۰
کد خبر: ۶۰۳۱۹۲
دانش آموزان مجبورند در زیر سقف های لرزان درس بخوانند
حداقل انتظار این است که اگر تصمیمی به بازسازی مدرسه تا فرونشست کامل وجود ندارد، حداقل رنگ و مواد مورد نیاز رنگ آمیزی تامین شود.کلاس ها ونمازخانه مجهز به چندین کولر شود تافضای کلاس ونمازخانه خنک باشد و دانش آموزان با آرامش درس ونماز بخوانند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،رنگ آمیزی مدرسه هم اگرچه شروع شده است تا این مدرسه ۹ کلاسه ویک کلاس پیش دبستانی را آماده کنند وتلاش دارند که کلاس پیش دبستانی رابرای اول اردیبهشت آماده کنند، امابا کمبود رنگ مواجهند واز مردم وخیرین تقاضای حمایت دارند

 

 دبستان "بلال "کمربندی بندرعباس  بی رنگ شد

 

رنگ آمیزی کلاس های قدیمی توسط دانش آموزان جهادگر

دبستان "بلال" در محله کمربندی بندرعباس قدمتی بیش از سه دهه دارد و بسیاری از جوانان امروزی که دراین محله یا محلات اطراف زندگی کرده اند، در گذشته در این مدرسه تحصیل کرده اند وخاطرات تلخ وشیرین فراوانی از دوران تحصیل شان در این دبستان دارند .اما این دبستان را گویا مسئولان تصور می کنند که یک قرن عمر مفید دارد وبه همین دلیل تصمیمی برای نوسازی آن وجود ندارد. دیوارهایش کنده کاری شده وآثار زلزله ها هم در آن دیده می شود.سقف دفتر مدرسه هم سال ها قبل توسط سارقان سوراخ واقلامی دزدیده شده است. آسفالت وسط حیاط در چندین نقطه شکسته شده است و خاکی شده است و دویدن دانش آموزان بطور حتم همراه باحوادثی است. سرویس بهداشتی هم وضعیت مناسبی ندارد ویک منبع آب زنگ زده بر روی سرویس بهداشتی ،وظیفه ذخیره سازی آب را دارد که بطور یقین قاصدخوبی از بهداشت وسلامت نیست. درب های سرویس بهداشتی هم شکسته است. شاید برای برخی ها غیرقابل باور باشد که در مرکز قطب اقتصاد کشور ، مدارسی وجود داشته باشد که شاید در روستاهای استان های دیگر کمتر به چشم بخورد.مدرسه ای که مانند دهها مدرسه فرسوده استان نیاز به بازسازی دارند ، اما پیگیری ها و خواسته های والدین وساکنان این محله چندان گره گشا نبوده است. هنگامیکه پیگیری ها بی نتیجه می ماند ، فعالان اجتماعی وفرهنگی مرکز نیکوکاری امام حسن مجتبی (ع) مسجد حضرت حمزه (ع) محله نخل پیرمرد که در کنار این مدرسه است ، به راه چاره ای می اندیشند و با کمک گروه جهادی امام حسن مجتبی (ع) تصمیم می گیرند ،کلاس های مدرسه را رنگ آمیزی کنند تا حداقل برای اول سال ،دانش آموزان با کلاس های رنگ ورورفته مواجه نشوند. گرچه که میزهای مدرسه حال وروز مناسبی ندارند وبرخی شکسته و رنگ پریده اند.آنطور که گفته می شود گویابرق مدرسه هم چندان توان وکشش روشن شدن کولرها راباهم ندارند.همان کولرهای قدیمی که نمی توانند کلاس های درس را خنک کنند.کلاس هایی که بیش از چهل دانش آموز را در خود جای داده است وباداشتن سه پنجره بزرگ نورگیر ،فقط یک کولر دارد.کلاس های شلوغ وپرجمعیت که بر یادگیری اثرگذار است. از آن طرف هم گرما مزید برعلت است وباعث می شود که دانش آموزان عرق ریزان در کلاس بنشینند .

جهادگرانی که احساس مسئولیت می کنند

این گروه  جهادی هم مانند سایر جهاد گران احساس مسئولیت کرده و در راستای فرمایش مقام معظم رهبری برای رسیدگی به مناطق محروم و مستضعفان جامعه در شهرها وروستا حضور می یابند وآنچه بتوانند انجام دهند .در رسیدگی به محرومان،ساخت وسازها،رنگ آمیزی ونقاشی مدرسه، تامین مایحتاج نیازمندان،رسیدگی به ایتام ،تامین جهیزیه،درمان ودارو، اعزام به مشهد ،عکس گرفتن دانش آموزان نیازمند  و... را بامشارکت های خیرین و بصورت مردمی انجام می دهند.

 رنگ آمیزی مدرسه هم اگرچه شروع شده است تا این مدرسه ۹ کلاسه ویک کلاس پیش دبستانی را آماده کنند وتلاش دارند که کلاس پیش دبستانی رابرای اول اردیبهشت آماده کنند، اماباکمبود رنگ مواجهند واز مردم وخیرین تقاضای حمایت دارند.

پیش بینی کرده اند که برای رنگ آمیزی این مدرسه، سیصد کیلو رنگ پلاستیکی، ۱۲۰کیلو رنگ روغنی و ۵۰لیتر بتونه نیاز داشته باشند.

گروه جهادی را بسیجیان و دانش آموزان از همین محله و محلات همسایه همراهی می کنند و سمباده زدن برای صاف شدن دیوار های زخمی را انجام می دهند تا بتوانند بهتر رنگ آمیزی کنند.

البته چندی پیش هم گروهی دیگر از دانشجویان آمده اند تا دیوارها رانقاشی و رنگ آمیزی کنند ، اما آنقدر دیوارها زخمی اند که نقاشی ها روحبخش نمی شوند.

گفته می شود که در این مدرسه بدلیل داشتن فضای کافی ،می توان برای دانش آموزان در مقاطع راهنمایی ودبیرستان هم ساختمان در آن احداث کرد که گویاقبلا چنین وعده ای هم به اهالی داده شده بود.نظیر همان وعده هایی که برای بازسازی این مدرسه داده شده بود  و دانش آموزان مجبورند در زیر سقف های لرزان درس بخوانند وشاید هم مانند برخی از مدارس فرسوده ، دربارندگی و... سقف ودیواری آوار شود و مشخض نیست دانش آموزی قربانی شود یاخیر. حداقل انتظار این است که اگر تصمیمی به بازسازی مدرسه تا فرونشست کامل وجود ندا

رد، حداقل رنگ و مواد مورد نیاز  رنگ آمیزی تامین شود.کلاس ها ونمازخانه مجهز به چندین کولر شود تافضای کلاس ونمازخانه خنک باشد و دانش آموزان با آرامش درس ونماز بخوانند. بایستی به مسائل روحی و روانی دانش آموزان هم توجه شود. آیا متولیان به این موضوع واقف نیستند که وضعیت ظاهری کلاس ها و محوطه مدرسه وگرما  درکلاس و نمازخانه چه میزان بر روحیه دانش آموزان اثرگذار است؟

کلاسی که بیش از چهل نفردانش آموز را در خود جای داده است وباداشتن سه پنجره بزرگ ، آیا وجود یک کولر نه چندان نو می تواند محیطی خنک را ایجاد کند؟

اشتیاق دانش آموزان

علی رغم گرمای هوا اما دانش آموزان درمقاطع مختلف تحصیلی باشور واشتیاق درحال سمباده کشیدن دیوار کلاس ها و راهروها جهت آماده سازی برای رنگ آمیزی هستند.

"امیرمحمد علی رضایی"، "محمد حسین احترامی"، "هادی دهقانی"، "محمد امین توکلی"، "حمید برخورداری" ،" محمد امین بختیاری" ،"حسن بیارش"، "محمد جواد محمدی آزاد" و "مراد بارانی" از جمله دانش آموزانی هستند که برای تغییر ظاهر کلاس ها ورنگ آمیزی ،آستین همت را بالا زده اند وامیدوارند که مشکل کمبود رنگ برطرف شود وبتوانند کلاس های مدرسه محله شان را اول مهر به دانش آموزان بارنگ های قشنگ هدیه دهند که به این همت وغیرت بایستی احسنت گفت وامیدوار شد که مشارکت دانش آموزان افزایش یابد و مسئولان از احساس مسئولیت دانش آموزان ،احساس مسئولیت بگیرند و مدارس حاشیه ای را فراموش نکنند که بافراموشی آنها ،مشکلات این مدارس برطرف نمی شود.

گزارشگر:علی زارعی

نظر شما