پیام تبریک رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به مناسبت فرا رسیدن روز پزشک

۱۳۹۶/۰۶/۰۱ - ۱۱:۴۴:۴۸
کد خبر: ۶۰۳۸۲۸
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان فرا رسیدن روز پزشک را طی پیامی به پزشکان گرانقدر استان هرمزگان و کشور تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،متن پیام به شرح زیر است:

 

یا مَنْ اِسْمُهُ دَوآءٌ وَ ذِکْرُهُ شِفآءٌ

 

اینجانب به نمایندگی از جامعه بزرگ و فرهیخته بهداشت و درمان هرمزگان یکم شهریور ماه سال روز میلاد دانشمند بزرگ و طبیب نامدار ایرانی، شیخ الرئیس ابوعلی سینا که به شایستگی «روز پزشک» نام گذاری شده است را به پزشکان گرانقدر استان هرمزگان و کشور صمیمانه تبریک می گویم.

روز پزشک به معنای حقیقی کلمه روز بزرگداشت علم مبتنی بر ایمان و معرفت و روز تکریم فرزندان فرهیخته و مستعد ملتی است که اراده کرده تا با اقتدا به پیشکسوتان نامدار خود، گذشته افتخار آفرین علمی‌ِشان را احیاء و جایگاه شایسته خویش را در این عرصه گسترده به اثبات برسانند.

پزشکان ضامن سلامت جامعه، امنیت روحی بیماران و فرشتگان نجاتی ھستند که درد جسم را با روح بلندشان در سایه لطف الھی التیام می بخشند و نماد برجسته و الگوی بارز چنین حکیمان دلسوز و عالمان فرزانه در تاریخ پر فروغ این سرزمین، طبیب نامور و نابغه بزرگ ایرانی شیخ الرئیس ابوعلی سینا می باشد.

بدون شک بارقه ھای عشق و عرفان آن فیلسوف بزرگ که مرزھای مشرق زمین را درنوردیده و نام ایران و پزشک ایرانی را بر قله ھای رفیع پزشکی جھان بلند آوازه ساخته، در جای جای میھن اسلامی و در تمای لحظات شکوفایی خلاقیت ھای پزشکان نمایانگر شده است.

 این روز خجسته را به سپید پوشان بی ادعا تبریک عرض می نمایم.

 

دکتر سید حسین داودی

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز