در دومین شورای پیام رسان سلامت دانشگاه مطرح شد:

هرمزگان در جایگاه دومین استان کم تحرک کشور

۱۳۹۶/۰۶/۰۱ - ۱۱:۵۲:۵۸
کد خبر: ۶۰۳۸۳۷
رازنهان گفت:شاخص کم تحرکی کشور 90 ممیز 2 دهم درصد است و شاخص استان هرمزگان از کشور بالاتر است که می تواند علت این مسأله، کمبود فضاهای ورزشی و هم چنین آب و هوای منطقه باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،دکتر فاطمه نوروزیان؛ رییس شورای پیام رسان سلامت با اشاره به اهداف و رسالت این شورا گفت: این شورا به منظور عملیاتی کردن راهبرد ارتقای سواد سلامت مردم و اطلاع رسانی درباره خودمراقبتی و پیشگیری از بیماری ها و بر اساس مصوبه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان، تشکیل شده است.

وی افزود: از دیگر فعالیت های این شورا، هدفمندی و افزایش سرعت اطلاع رسانی رفتارهای سالم و تسهیلات محیطی مناسب، ارتقای کیفیت اطلاعات و پیام های ارایه شده، مراقبت از تداوم و ارتباط پیام های سلامت در دوره های زمانی مختلف، حفظ و ارتقای حمایت ذینفعان از برنامه و تشویق "به ویژه مردم" و نهادینه سازی طرح جامع سلامت استان است.

رییس شورای پیام رسان سلامت، تولید محتوا و انتخاب راههای انتقال پیام به مردم را از مهمترین اهداف فعالیت این شورا عنوان و ابراز کرد: باید علاوه بر شناسایی ظرفیت های اطلاع رسانی در استان، بر اساس اولویت های سلامت استان برنامه ریزی و ارتباط هرچه بیشتر با رسانه ها صورت پذیرد.

دکتر نوروزیان تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشترین علل مرگ و میر افراد 30 تا 70 سال، بیماری های غیر واگیر شناخته می شود، یکی از موضوعات مهم مطروحه در این شورا پرداختن به این مهم است.

دکتر طیبه رازنهان؛ مدیر گروه بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به سند پیشگیری از بیماری های غیر واگیر گفت: متأسفانه استان هرمزگان با شاخص ۹۲ ممیز 4 دهم درصد دومین استان کم تحرک کشور بعد از بوشهر محسوب می شود.

مدیر گروه بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: امروزه سعی مسئولان بر کاهش بیماری های غیر واگیر است؛ چرا که بیماری های واگیردار با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از واکسن های مختلف تا حدود زیادی کنترل شده اند.

وی تأکید کرد: شاخص کم تحرکی کشور 90 ممیز 2 دهم درصد است و شاخص استان هرمزگان از کشور بالاتر است که می تواند علت این مسأله، کمبود فضاهای ورزشی و هم چنین آب و هوای منطقه باشد.

مدیر گروه بیماری های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: هر ۵ سال یک بار در کشور به طور کلی عوامل خطر بیماری های غیر واگیر بررسی می شود که با توجه به این آمار، در کشور ۵۹ درصد و در استان ۴۱ درصد مردم اضافه وزن دارند.

گفتنی است شورای پیام رسان سلامت هر ماه جهت آگاهی و آموزش با اعضای خود که شامل خبرنگاران، نماینده استانداری، نماینده ی شهرداری (بیلبورد های شهری) و نماینده ی صدا و سیما است، تشکیل جلسه می دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز