رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان:

اجرای طرح درج و یا نصب برچسب قیمت توسط واحـدهای خرده فروشی از ابتدای مهر ماه

۱۳۹۶/۰۶/۰۲ - ۰۸:۰۲:۳۴
کد خبر: ۶۰۴۱۳۳
اجرای طرح درج و یا نصب برچسب قیمت توسط واحـدهای خرده فروشی از ابتدای مهر ماه
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از اجرای طرح "درج و یا نصب برچسب قیمت توسط واحـدهای خرده فروشی" از ابتدای مهرماه سالجاری به جای الزام تولیدکنندگان به درج قیمت مصرف کننده بر روی کالا در هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، عبدالرضا پیروی منش هدف از اجرای این طرح را "شفاف و روان­سازی نظام توزیع و قیمت­گذاری و روز آمدسازی شیوه­های نظارت بر بازار" و ایجاد فضای رقابتی سالم و بهبود فضای کسب و کار عنوان کرد.

وی افزود: رعایت توأمان حقوق مصرف­کنندگان و تولیدکنندگان و حذف واسطه­های غیرضروری در زنجیره تأمین و توزیع کالا با هدف کاهش قیمت مصرف­کننده و حـداکثر نمودن منـافع مصـرف­کنندگان و تولیدکنندگان در بازار رقابتی از دیگر مزایای این طرح است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان محصولات شامل این طرح را صنایع بیسکوئیت، شیرینی، کیک و شکلات، انواع چیپس و اسنک و همچنین صنایع سلولزی بهداشت برشمرد.

وی افزود: کلیه واحدهای تولیدی مشمول، بدون الزام به درج قیمت مصرف کننده بر روی کالا­ها موظفند با رعایت شرایط رقابتی، محصولات خود را قیمت­گذاری و به بازار عرضه نمایند.

پیروی منش تصریح کرد: همچنین واحدهای خرده فروشی نیز مکلفند مطابق قوانین موضوعه نسبت به اطلاع­رسانی قیمت­های این گروه از کالاها به­وسیله درج و یا نصب برچسب قیمت بر روی کالا، در محل عرضه و مستند  به فاکتورهای خرید و با حداقل قیمت رقابتی و رعایت انصاف اقدام نمایند.

وی در پایان بیان داشت: در صورت تقاضای مصرف کننده، واحدهای خرده فروشی مکلفند فاکتور رسمی صادر نمایند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز