تشکیل هفتمین صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در هرمزگان

۱۳۹۶/۰۶/۰۷ - ۱۰:۵۶:۵۷
کد خبر: ۶۰۶۴۵۳
تشکیل هفتمین صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در  هرمزگان
برگزاری مجمع موسس شرکت صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان جهت انتخاب اعضای هیئت مدیر با حضور مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان ، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ، مهندس لعلی نیا مشاور رییس سازمان جنگلها و مجری طرح صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی کشور ، مهندس اعرابی نماینده شرکت مادرتخصصی صندوق توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و همه ی سهام داران در محل سالن کنفرانس اداره کل انجام شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، امید ذاکری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت : عدم اقتصادی بودن طرح های منابع طبیعی موجب شده تا علارغم تلاش های دولت و بهره برداران طرح ها بعضا آن موفقیت لازم را نداشته باشند و تشکیل صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی می تواند به اقتصادی شدن طرح های منابع طبیعی ، اشتغال زایی بهره برداران و توسعه منابع طبیعی کمک شایانی کند.

وی افزود :در راستای ابلاغ سیاست های کلی مقام معظم رهبری مبنی بر به حداکثر رساندن مشارکت مردمی مهمترین سرمایه ی ما در منابع طبیعی و ابخیزداری سرمایه ی اجتماعی ، هم فکری و تعلق خاطر همه ی مردم و جوامع محلی می باشد.

مهندس حیدری پوری رییس سازمان جهادکشاورزی استان نیز در این جلسه بیان داشت  : بسیار خرسندیم که با تشکیل صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی شاهد بازگشایی افق تازه ای برای مجموعه منابع طبیعی خواهیم بود و امیدواریم با واگذاری امور به دست مردم با رعایت ابزار های لازم مثل مباحث اقتصادی و ایجاد ارزش افزوده شاهد دلسوزی بیشتر مردم در جهت حفظ ، احیا و توسعه منابع طبیعی باشیم.

وی افزود : مبنای تاسیس صندوق کیفیت بخشی به فعالیت ها است و اگر پیش از این به دلیل شرایط مالی نمی توانستیم نقش پررنگی داشته باشیم با ایجاد این پشتوانه مالی با عزمی راسخ و همدلی و اعتماد می توانیم به فعالیت بپردازیم .

سپس مهندس لعلی نیا مشاور رییس سازمان جنگلها گفت : سرمایه گذاری در بخش کشاورزی به دلیل ریسک پذیر بودن این بخش همواره دچار مشکل بوده و یکی از مشکلات بزرگ منابع طبیعی نیز کم بودن سرمایه گذار است که تشکیل صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی بهترین بستر برای احقاق شعار اقتصادی و مردمی کردن فعالیت های منابع طبیعی است.

وی افزود : منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان دارای سرمایه های منابع طبیعی زیادی می باشد اما سرمایه ی قوی تر آن 50 هزار بهره بردار است و یکی از رویکردهای تشکیل صندوق نزدیک کردن دو سرمایه اقتصادی و اجتماعی جهت رسیدن به اهداف صندوق یعنی اقتصادی کردن فعالیت های بهره برداران است.

مهندس اعرابی نماینده شرکت مادرتخصصی گفت : هفتمین صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی در استان هرمزگان تشکیل می شود که شامل فعالیت های منابع طبیعی می باشد اما متاسفانه این صندوق ها سرمایه اندکی را دارند و برنامه ی ما افزایش سرمایه صندوق ها و فراهم نمودن بستر توسعه در بخش های مختلف است زیرا این صندوق ها بازوی اجرایی برای منابع طبیعی در استان ها است و باعث تسهیل امور و فعالیت ها می شود.

لازم به ذکر است در پایان جلسه اعضای هیئت مدیره و ناظرین و بازرسین این صندوق با رای گیری انتخاب و معرفی شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز