گام مهم شیلات هرمزگان در راستای حفظ گونه ماهیان خاویاری

۱۳۹۶/۰۶/۰۸ - ۰۹:۰۷:۲۸
کد خبر: ۶۰۶۸۵۳
گام مهم شیلات هرمزگان در راستای حفظ گونه ماهیان خاویاری
همزمان با هفته دولت طرح تولیدی ترویجی پرورش گونه های مختلف ماهیان خاویاری در شهرستان حاجی آباد با حضور فرماندار و مسئولین محلی شهرستان به بهره برداری رسید.
به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، پرویز محبی با بیان اینکه بچه ماهی این طرح بصورت ترویجی  ورایگان از سوی شیلات با همکاری دفتر بازسازی ذخایر سازمان شیلات ایران و شیلات استان گلستان تامین گردیده است تصریح کرد: این پروژه  با  حمایت  شیلات هرمزگان  و فرمانداری و جهاد کشاورزی شهرستان توسط بخش خصوصی و سرمایه گذار محلی روستای جائین  انجام شده است.
وی افزود: ین مهم در راستای اهداف شیلات مبنی بر مطالعه و بررسی و امکان سنجی پروش ماهیان خاویاری بمنظور استفاده حداکثری و چند منظوره از منابع آب شهرستان های غیر ساحلی استان، افزایش بهره وری و فعال سازی ظرفیت های جدید توسعه آبزی پروری استان، ایجاد تنوع گونه ای در پرورش آبزیان، توسعه آبزی پروری در مناطق دور ازساحل، افزایش تولید و مصرف گوشت آبزیان و در نهایت بررسی امکان تولید خاویار در جنوب کشور صورت گرفته است.
مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه این مرحله از ذخیره سازی  بچه ماهی های خاویاری آزمایشی بوده است گفت: در سال های آینده شاهد توسعه بخش پرورش ماهیان خاویاری خواهیم بود و اداره کل شیلات هرمزگان تسهیلات مناسب و حمایت های خوبی را برای سرمایه گذاران علاقه مند در بخش پرورش ماهیان خاویاری در نظر گرفته است.
محبی تاکید کرد: صادرات گوشت ماهیان خاویاری و خاویار سهم خوبی را در میان صادرات سایر آبزیان کشور به خود اختصاص داده است و در آینده ای نه چندان دور شاهد تخصیص بخشی از این مهم به استان هرمزگان خواهیم بود.
وی با بیان اینکه دریای خزر به عنوان زیستگاه طبیعی 6گونه از مهمترین و با ارزشمند ترین ماهیان خاویار جهان است که این گونه ازماهی ها به دلیل ارزش اقتصادی، خاویار و گوشت آن رو به انقراض می باشند که این موفقیت گام مهمی در راستای حفظ این گونه نیز است.

محبی با اشاره به مزین بودن نام سال به شعار "اقتصاد مقا.متی،تولید و اشتغال گفت: سرمایه گذاری در این موضوع میتواند نقش مهمی در رشد اقتصادی شهرستان و ارزآوری،ارتقای تولید و اشتغال  داشته باشد.

نظر شما