استاندار هرمزگان در جمع مردم شهرستان بستک:

مشارکت بخش خصوصی و مردمی مکمل طرح های عمرانی نیمه تمام

۱۳۹۶/۰۶/۰۹ - ۰۸:۳۵:۳۵
کد خبر: ۶۰۷۲۸۲
مشارکت بخش خصوصی و مردمی مکمل طرح های عمرانی نیمه تمام
استاندار هرمزگان با اشاره به اعتبارات لازم جهت انجام پروژه های عمرانی نیمه تمام در استان گفت:تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام نیازمند مشارکت بخش خصوصی و مردمی است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر جاسم جادری در جمع مردم شهرستان بستک با قدردانی از حضور و مشارکت گسترده مردم بستک در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، عنوان کرد: خوشبختانه امروز وحدت و همگرایی بسیار خوبی در شهرستان بستک حاکم است.

وی ادامه داد: مردم بستک به مشارکت در کارهای خیر معروفند و در این زمینه برای همه الگو هستند به شکلی که در راهسازی، مدرسه سازی، ساخت بیمارستان و درمانگاه و مسجد مشارکت داشته اند.

استاندار هرمزگان افزود: با توجه به محدودیت منابع، امکان تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام از طریق بودجه های دولتی میسر نیست و هزاران میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح های نیمه تمام نیاز است که این طرح های نیمه تمام برای تکمیل باید به مردم و بخش خصوصی واگذار شود.

جادری تصریح کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری 65 هزار میلیارد تومان هزینه های جاری دولت بوده در حالی که درآمدهای دولت در این مدت زمان 45 هزار میلیارد تومان بوده است و با توجه به این کسری بودجه نیاز است ظرفیت های مردمی برای تکمیل و اجرای طرح های عمرانی به کمک دولت بیایند.

وی گفت: خوشبختانه با اقدامات دولت قیمت ها کنترل و جلوی گرانی گرفته شده و امروز تورم در کشور ما تک رقمی است و رشد اقتصادی کشور هم برای اولین بار با تلاش های دولت تدبیر و امید دو رقمی شد و به بالای 12 درصد رسیده است که ناشی از کار و تلاش و پیگیری و همراهی مردم و جذب سرمایه هاست.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: با این وجود با محدودیت منابع مالی مواجه هستیم و نیاز داریم مردم و بخش خصوصی به دولت کمک کنند.

جادری با تاکید بر اینکه سیستم بانکی با توجه به مشکلاتی که دارد باید اصلاح شود، اظهار داشت: بانک ها باید از بنگاه داری و رقابت با بخش خصوصی دست بردارند.

وی خاطرنشان کرد: پس از برداشته شدن تحریم ها به میزان تولید و فروش نفت پیش از تحریم رسیدیم اما قیمت نفت پایین است و امروز سهم مالیات بیشتر از نفت در بودجه شده است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان بیان داشت: وضعیت اقتصادی به شکلی است که امکان پذیر نیست دولت همه کارها را انجام دهد و به مشارکت مردم و خیرین نیاز داریم.

جادری افزود: اقتصاد مقاومتی سیاست کلی نظام است و اجرای آن تنها بر دوش دولت نیست و همه باید در کنار دولت باشند تا از این مرحله عبور کنیم.

نظر شما