بازدید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از هفت طرح صنعتی در جزیره

۱۳۹۶/۰۶/۰۹ - ۰۹:۳۳:۳۱
کد خبر: ۶۰۷۳۰۶
بازدید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از هفت طرح صنعتی در جزیره
بازدید از هفت پروژه صنعتی سطح جزیره قشم توسط رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه معاونان، مشاوران و مدیران این مجموعه در آخرین روز از هفته دولت صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حمید رضا مومنی به همراه تیم همراه خود از نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی شرکت قشم مولد، بهین پالایش قشم، اسکله نفتی حرا، نیروگاه 500 مگاواتی گسترش انرژی غدیر، پالایشگاه شیرین سازی گاز گورزین، شرکت نفت فلات قاره بازدید کرد و در عملیات کلنگ زنی تولید 10 مگاوات برق از نیروگاه خورشیدی شهرک تولا نیز شرکت کرد.

* شرکت قشم مولد فعالیت خود را برای تولید برق به ظرفیت 70 مگاوات در فاز اول شامل دو واحد توربین گازی F5 و یک واحد توربین گازی F6 و تولید بخار به ظرفیت 230 تن در ساعت و 800 متر مکعب آب در ساعت و ایستگاه پست برق 230 کیلو ولت و چهار خط خروجی 230 کیلوولت در قشم آغاز کرده است.

این شرکت با یک بیلیون و 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری همچنین در فاز دوم عملیات توسعه ای خود تولید آب و برق به ظرفیت 500 مگاوات برق را در دستور کار خود قرار داده است.

* عملیات اجرایی احداث طرح پالایشگاه تولید قیر و فرآورده از نفت خام سنگین شرکت پارس بهین پالایش نفت قشم با سرمایه گذاری 5 هزار میلیارد ریال معادل 137 میلیون دلار که قرار است فاز اول آن شهریور ماه سال 1397 و فاز دوم آن خرداد ماه سال 1398 به بهره برداری برسد نیز مورد بازدید تیم سازمان منطقه آزاد قشم قرار گرفت.

* بازدید از طرح سوخت رسانی به کشتی های عبوری در خلیج فارس «بانکرینگ سوخت» در منطقه سلخ جزیره قشم با ظرفیت 750 هزار تن در ماه که فاز اول آن با ظرفیت 50 هزار تن بهمن ماه سال گذشته به بهره برداری رسید نیز از دیگر بازدید های امروز مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم بود.

* اسکله نفتی حرا به طول 1370 متر با دو هزار و 340 میلیارد ریال اعتبار بخش خصوصی با ظرفیت 16 میلیون تُن تخلیه و بارگیری نفت خام و فرآورده های نفتی که اردیبهشت سال 1398 در  جزیره قشم به بهره برداری می رسد نیز مورد بازدید قرار گرفت.

* شرکت انرژی گستر قشم با برنامه تولید 500 مگاوات برق و 100 هزار متر مکعب آب در روز با 386 میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و اعتبار سه هزار و 550 میلیارد ریالی با 18 درصد پیشرفت فیزیکی نیز از دیگر طرح های صنعتی بود که در آخرین روز از هفته دولت مورد بازدید حمید رضا مومنی و همراهان قرار گرفت.

* از دیگر طرح هایی که در آخرین روز هفته دولت مورد بازدید قرار گرفت می توان به  طرح احداث پالایشگاه گاز هنگام (شیرین سازی گاز) با 338 میلیون یور و دو هزار و 156 میلیون ریال اعتبار با 93 درصد پیشرفت فیزیکی به مرحله عملیلت پیش راه اندازی رسیده اشاره کرد.

*** با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین عملات کلنگ زنی نخستین نیروگاه خورشیدی در قشم در زمینی به مساحت 15 هکتار در شهرک صنعتی تولا و در دو فاز عملیاتی به زمین زده شد.

قرار است در فاز اول این طرح که تا یک سال آینده با سرمایه گذاری 100 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد، 10 مگاوات برق با هدف استفاده صنایع فعال شهرک تولا و مصارف عمومی وارد پست برق این شهرک شود.

بنا به این گزارش، امسال نیز همانند سال های گذشته همزمان با ویژه برنامه های هفته دولت، طرح های مختلف صنعتی و اقتصادی مربوط به دولت و بخش خصوصی با حضور مسئولان در منطقه آزاد قشم کلنگ زنی و یا به بهره برداری رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز