کلنگ زنی احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی سولاری در جزیره قشم

۱۳۹۶/۰۶/۰۹ - ۰۹:۳۸:۲۷
کد خبر: ۶۰۷۳۰۸
کلنگ زنی احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی سولاری در جزیره قشم
کلنگ احداث نخستین نیروگاه خورشیدی (سولار) در شهرک صنعتی تولا ، همزمان با آخرین روز از هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، با حضور حمید رضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به زمین زده شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، این نیروگاه خورشیدی از سوی شرکت نیروگاه خورشیدی آبی 2 قشم به عنوان بخش خصوصی تحت حمایت سازمان منطقه آزاد قشم در زمینی به مساحت 15 هکتار در شهرک صنعتی تولا و در دو فاز عملیاتی ساخته خواهد شد.

بنا به این گزارش، قرار است در فاز اول این طرح که تا یک سال آینده با سرمایه گذاری 100 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد، 10 مگاوات برق با هدف استفاده صنایع فعال شهرک تولا و مصارف عمومی وارد پست برق این شهرک شود.

در فاز اول این طرح با فناوری گرفته شده از کشورهای ایتالیا و آلمان، 50 نفر به طور مستقیم مشغول به کار خواهند شد و در فاز دوم توسعه این طرح نیز قرار است 10 مگاوات برق دیگر به شبکه برق این شهرک اضافه شود.

امسال نیز همانند سال های گذشته همزمان با ویژه برنامه های هفته دولت، طرح های مختلف صنعتی و اقتصادی مربوط به دولت و بخش خصوصی با حضور مسئولان در منطقه آزاد قشم کلنگ زنی و یا به بهره برداری رسید.

نظر شما