سعید نژاد در بندر شهید رجایی مطرح کرد:

مشارکت چشمگیر بخش خصوصی در توسعه عمرانی بنادر

۱۳۹۶/۰۶/۰۹ - ۱۰:۱۸:۰۶
کد خبر: ۶۰۷۳۲۱
مشارکت چشمگیر بخش خصوصی در توسعه عمرانی بنادر
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ضمن اشاره به سرمایه گذاری های گسترده دولت در صنعت حمل و نقل دریایی کشور گفت: خوشبختانه شاهد مشارکت چشمگیر بخش خصوصی در اقدامات عمرانی بنادر هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، "محمد سعید نژاد" در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های بندری و دریایی هفته دولت در بندر شهید رجایی به خبرنگاران حاضر در این مراسم گفت: این پروژه ها با هدف سرعت بخشی در فرآیند حمل و نقل و بر اساس سیاست های کلان کشور برای توسعه حمل کالا و افزایش سطح ایمنی در بنادر کشور است.

وی با بیان اینکه افزایش سطح ایمنی بنادر کشور از دیگر اهداف مهم پروژه‌های هفته دولت است، تصریح کرد: با پروژه‌هایی که امروز افتتاح شد جمعاً ۱۴۰ میلیارد تومان در بندر شهید رجایی و در مجموع بنادر استان رقمی بالغ بر ۱۸۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که برای بیش از ۵۵۰ نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد کرده است.

سعیدنژاد یکی از این پروژه‌ها را بازسازی خطوط ریلی بندر شهید رجایی پس از ۳۰ سال دانست و اضافه کرد: با اجرای این پروژه، هم کیفیت خطوط ارتقا یافته و هم به دلیل کهنگی خطوط قبلی در حال حاضر واگن‌ها با سرعت بهتر و بیشتر در مسیر حرکت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: بخش دیگری از این پروژه‌ها در خصوص ساخت پایانه لجستیک کانتینری و بخشی دیگر مربوط به شناورهای ناجی است که به شناورهای آتش پاد تبدیل‌شده که به افزایش سطح ایمنی کمک خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل‌توجهی از این سرمایه‌گذاری ها مربوط به بخش خصوصی است، خاطرنشان کرد: آن چه در بنادر کشور به عنوان فعالیت های عمرانی یاد می شود با همکاری بخش خصوصی انجام شده است.

سعید نژاد با بیان اینکه امروز در بنادر شرقی هرمزگان لایروبی و استقرار نخستین شناور ناجی در بندر جاسک انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین در بنادر غرب هرمزگان رمپ‌های معدنی بندرلنگه به بهره‌برداری می‌رسد که این پروژه‌ها درمجموع برای ۵۶ نفر اشتغال‌زایی می‌کند که با سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد تومان نیز این پروژه‌ها افتتاح شد و زمینه‌ساز تسهیل صادرات و واردات در بنادر هرمزگان باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان خاطرنشان کرد: سیاست دولت و این وزارتخانه این است که در کنار افزایش توسعه بنادر بزرگ کشور، بنادر کوچک هویت خود را حفظ کنند. این بنادر باید میزان جابه‌جایی کالاها را افزایش داده و به محلی برای ترانزیت و واردات و صادرات بیشتر به‌ویژه در سواحل مکران تبدیل شوند.

نظر شما