بهره برداری از پروژه توسعه و بازسازی شبکه آب بندرخمیر

۱۳۹۶/۰۶/۰۹ - ۱۱:۰۳:۵۱
کد خبر: ۶۰۷۳۶۳
بهره برداری از پروژه توسعه و بازسازی شبکه آب بندرخمیر
پروژه توسعه و بازسازی شبکه آب بندر خمیر همزمان با هفته دولت با حضور فرماندار این شهرستان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،مدیرامور آبفای شهرستان خمیر گفت: توسعه و بازسازی شبکه توزیع آب این شهرستان 6 کیلومتر بوده  و از این میزان 4 کیلومتر شبکه آب بندرخمیر و دو کیلومتر شبکه توزیع آب شهر رویدر توسعه و بازسازی شده است.

سلمان افروشه، هدف از اجرای این پروژه ها را جلوگیری از هدر رفت آب و بهسـازی و بهـره بـرداری بهینـه از شبکه توزیع آب عنوان کرد و گفت: این پروژه ها در مجموع با اعتبار 12 میلیارد ریال اجرا شده است.

وی در ادامه با اشاره به منابع آبی شهرستان خمیر اظهار داشت: این شهرستان شامل سه بخش؛ کهورستان، رویدر و شهر خمیر با سیزده روستا که تامین آب شرب آن ها به عهده آب و فاضلاب شهری است،می باشد.

افروشه اضافه کرد: در حال حاضر آب مورد نیاز شهر خمیر و سیزده روستای حومه به میزان 100 لیتر بر ثانیه از طریق سد استقلال و منابع آبی شهر بندرعباس تامین می شود که 20 لیتر بر ثانیه کمبود آب دارد.

به گفته وی؛ آب شرب بخش کهورستان از طریق دو حلقه چاه با دبی 20 لیتر بر ثانیه تامین می شود و منابع آبی بخش رویدر نیز دو حلقه چاه با ظرفیت 30 لیتر بر ثانیه است که در این بخش ها با مشکل کمبود آب مواجه ایم.

افزایش ظرفیت منابع آبی شهرستان خمیر

مدیرامور آبفای خمیر با اشاره به مشکل کمبود آب این شهرستان، اظهار داشت: در این رابطه، پیش بینی شده است با بهره برداری از فاز نخست آبشیرین کن یکصد هزار متر مکعبی شهر بندرعباس، با اجرای خط انتقال فولادی به طول 4500 متر از آبشیرین کن بندرعباس تا خط لوله فولادی(1200 میلیمتر) موجود در خمیر، به میزان 145 لیتر بر ثانیه به ظرفیت منابع آبی این شهرستان اختصاص یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز