رفع تصرف بیش از ۱۸۱ هزار متر مربع از اراضی ملی در جزیره قشم

۱۳۹۶/۰۶/۱۱ - ۱۰:۲۶:۳۳
کد خبر: ۶۰۷۹۸۷
رفع تصرف بیش از ۱۸۱ هزار متر مربع از اراضی ملی در جزیره قشم
مدیر کنترل و نظارت سازمان منطقه آزاد قشم گفت : در طی ماه های تیر و مرداد سالجاری موفق به رفع تصرف 181 هزار و 246 متر مربع از اراضی ملی و دولتی در نقاط مختلف جزیره شده ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، صابر قهرمانی با اشاره به آزادسازی 181 هزار و 246 متر مربع اراضی ملی در قشم اظهار داشت: ارزش زمین های آزاد شده از چنگال متصرفان به بیش از 82 میلیارد و 933 میلیون ریال می رسد.

وی اعلام کرد: با تلاش نیروهای بازرسی این مدیریت و همکاری دستگاه قضا، نیروی انتظامی و مردم همیشه در صحنه قشم در تیر ماه امسال 71 هزار و 400 متر اراضی ملی و دولتی به ارزش 30 میلیارد و 810 میلیون ریال طی شش مرحله در شش نقطه جزیره از دست سودجویان خارج شد.

به گفته مدیر کنترل و نظارت سازمان منطقه آزاد قشم، مرداد ماه امسال نیز 20 عملیات آزاد سازی در 14 منطقه جزیره قشم انجام شد که طی آن 109 هزار و 846 متر مربع اراضی ملی و دولتی به ارزش 52 میلیارد و 123 میلیون و 200 هزار ریال از دست متصرفان بیت المال آزاد گردید.

وی در ادامه با اعلام اینکه بازرسی ‌نیروهای کنترل و نظارت سازمان منطقه آزاد قشم برای جلوگیری از پدیده شوم زمین خواری به طور منظم انجام می شود، از تعامل ارزشمند امامان جمعه سراسر جزیره قشم، دهیاران، شورا یاران، ریش سفیدان و معتمدان نقاط مختلف نیز به عنوان مهمترین عوامل در کاهش تخلفات حوزه تصرف اراضی ملی و دولتی در این منطقه نام برد.

قهرمانی گفت: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از ابتدای حضور در این مسند در روزهای پایانی سال 1393 براساس تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری در زمینه جلوگیری از اقدامات  زمینخواری، سیاست مبارزه با متصرفان اراضی ملی و دولتی را در دستور کار این مجموعه قرارداد.

او ادامه داد: خوشبختانه طی این مدت با بازرسی های مداوم انجام شده، عرصه بر افراد فرصت طلب در بخش زمین های جزیره قشم تنگ شده و آمار اقدامات غیرقانونی افراد سودجو در این منطقه نسبت به سال های گذشته به شدت کاهش داشته است.  

جزیره قشم با یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب ایران واقع شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز