احداث تفریحگاه با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریالی در جزیره قشم

۱۳۹۶/۰۶/۱۱ - ۱۳:۰۲:۰۹
کد خبر: ۶۰۸۰۷۹
احداث تفریحگاه با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریالی در جزیره قشم
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت:در طرح تفریحگاه دریا به دریا بر بلندای کوه سموران در روستای سهیلی جزیره زیرساخت های مورد نیاز جهت اجرای طرح آماده سازی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، سید محمد امین جعفری حسینی با اعلام اینکه از بلندای این کوه می توان آب های نیلگون خلیج فارس در  ساحل شمالی و جنوبی جزیره قشم را به تماشا  نشست، افزود: با اجرای تفریحگاه بر روی کوه سموران روستای سهیلی همچنین می توان زیبایی هایی همچون جنگل دریایی حرا در روستاهای سهیلی، گورزین، طبل و آب های ساحلی جزیره هنگام را نظاره کرد.

وی افزود: سازمان منطقه آزاد قشم با اجرای عملیات تسطیح، زیرسازی و آسفالت از پائین کوه تا کمرکِش آن، شرایط مناسبی را برای سرمایه گذاری در این منطقه فراهم کرده است به طوری که هم اکنون نیز می توان با وسایل نقلیه از پائین تا بالای کوه تردد نمود.

به گفته جعفری حسینی، با ساخت رصد خانه بر بلندای این کوه می توان فعالیت های مهم علمی مربوط به حوزه ستاره شناسی را با توجه به شرایط عالی این منطقه انجام داد.

وی با اعلام اینکه ایجاد یک جاذبه گردشگری بر بلندای کوه سموران به 600 میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز دارد، ادامه داد: سازمان منطقه آزاد قشم آماده است با مشارکت بخش خصوصی در این طرح مهم سرمایه گذاری کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از این محل به عنوان یکی از مناطق ویژه گردشگری نام برد و گفت: ایجاد باغ فرهنگی، فضای سبز، امکانات تفریحی، فضاهای ورزشی، اقامتگاه های شبانه، غرفه های فروش صنایع دستی، رستوران و ... بر روی این کوه موجب افزایش سفر گردشگران از نقاط مختلف ایران و کشورهای خارجی به جزیره قشم می شود.

او به قدمت این کوه تاریخی نیز اشاره کرد و گفت: مردم جزیره قشم از گذشته های دور برای بازی های بومی و محلی و حتی شکار و دیده بانی از بلندای این کوه استفاده می کردند.

جعفری حسینی بیان داشت: تمام مجوزهای مورد نیاز این طرح تفریحی از ادارات محیط زیست، میراث فرهنگی و منابع طبیعی کسب شده است و با جذب سرمایه گذار برای اجرای این طرح، یک جاذبه بسیار زیبا به مجموعه های ارزشمند گردشگری قشم اضافه خواهد شد.

جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت و امکانات ارشمند گردشگری در جنوب ایران واقع شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز