اخلاقی پور خبر داد:

آغاز برنامه استراتژیک کنترل بیماری ایدز در هرمزگان

۱۳۹۶/۰۶/۱۲ - ۱۲:۲۷:۱۸
کد خبر: ۶۰۸۵۶۲
آغاز برنامه استراتژیک کنترل بیماری ایدز در هرمزگان
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان از آغاز برنامه استراتژیک کنترل بیماری ایدز و عفونت اچ آی وی در قالب برش استانی از مرداد ماه به طور رسمی توسط دستگاه های اجرایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، منصور اخلاقی‌ پور در جلسه کمیته استانی نظارت بر اجرای برنامه استراتژیک کنترل بیماری ایدز و عفونت اچ آی وی (sip) اظهار داشت: برنامه استراتژیک کنترل بیماری ایدز و عفونت اچ آی وی در قالب برش استانی از سند ملی تهیه و از ابتدای سال جاری فراهم و توسط چند دستگاه همچون آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی آغاز شده بود اما از مردادماه به صورت هماهنگ و همگام توسط کلیه دستگاه‌های اجرایی دارای وظیفه کلید خورد.

وی اضافه کرد: چهار کمیته تخصصی در ذیل کمیته اصلی این برنامه تشکیل شده که شامل  کمیته "آموزش و اطلاع رسانی"، "مراقبت و درمان"، "توانمندسازی و حمایت گری اجتماعی" و "کاهش آسیب" می باشد که هر کدام دارای وظایف عملیاتی مشخصی هستند.

وی با بیان اینکه میزان شیوع بیماری ایدز در استان هرمزگان به نسبت میانگین کشوری بالاتر است، خاطر نشان کرد: همت جدی دستگاه‌ها در این زمینه را نیاز داریم تا بتوانیم در راستای پیشگیری و کنترل این بیماری اقدامات موثر و مشخصی را انجام دهیم.

رئیس کمیته نظارت بر اجرای برنامه استراتژیک کنترل بیماری ایدز در استان ادامه داد: استانداری هرمزگان برای اجرای این برنامه، توان و حساسیت لازم را بکارگرفته و علاوه بر شخصیت حقوقی به عنوان یک مسئول به عنوان یک شخص حقیقی نیز که خانواده‌های ما در این جامعه زندگی می کنند خود را دارای وظیفه جدی می دانیم.

اخلاقی پور تاکید کرد: تشکیل انجمن‌ها و تشکل‌های مردمی در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری ایدز یکی از نیازهای ضروری استان در این زمینه است که از افراد علاقه مند و دلسوز تقاضا داریم در این زمینه ورود کرده و برای اخذ مجوزات قانونی به اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مراجعه کنند.

وی یادآور شد: قطعا دستگاه‌های دولتی نمی توانند بدون مشارکت و همکاری بدنه مردم هیچ کدام از آسیب‌های اجتماعی را مهار و کنترل کنند و آسیب‌های اجتماعی همانطور که از نام آن بر می آید نیازمند همت اجتماعی و همگانی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت استان هرمزگان نیز در این نشست با بیان اینکه شیوه درمان و کنترل بیماری ایدز در کشور پیشرفت داشه است، تصریح کرد: شناسایی، مراقبت و درمان افراد مبتلا به بیماری ایدز با هدف مهیا کردن شرایط یک زندگی عادی برای فرد بیمار در دستور کار این برنامه می باشد.

دکتر جاودان ادامه داد: پیشگیری، کنترل و درمان بیماری ایدز در این برنامه به صورت حلقه‌ای زنجیروار به هم متصل شده اند و امیدواریم بتوانیم ضمن آگاه سازی افراد برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری واگیردار در مسیر شناسایی افراد مبتلاو درمان آنها اقدام کنیم.

وی گفت: هدف گذاری این برنامه 90-90-90 است به این معنی که تا سال 1398 بتوانیم 90 درصد افراد مبتلا به بیماری ایدز را شناسایی و 90 درصد آنها را تحت درمان قرار دهیم و در ادامه 90 درصد افراد تحت درمان قرار گرفته بر درمان و مراقبت خود مستمر باقی بمانند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز