مدیرکل شیلات هرمزگان خبر داد:

از یکم لغایت دهم مهرماه صید از دریا تعطیل شد

۱۳۹۶/۰۶/۱۲ - ۱۲:۴۳:۳۸
کد خبر: ۶۰۸۵۷۵
از یکم لغایت دهم مهرماه صید از دریا تعطیل شد
مدیر کل شیلات هرمزگان در جلسه بررسی چگونگی اجرای دریابست هرمزگان که با حضور نماینده پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان ،رؤسای شیلات شهرستانها، نمایندگان جامعه صیاد استان و جمعی از کارشناسان در اداره کل شیلات هرمزگان برگزار شد از دریابست آبهای هرمزگان از یکم لغایت 10مهرماه در آبهای هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،سید پرویز محبی در این  جلسه با بیان اینکه دریابست به معنای عام به حالت تعلیق درآوردن فعالیت ماهیگیری و صیادی در زمان و مکان خاص جهت حفظ و پایداری ذخیره و کاهش فشار صید بی رویه بر ذخیره آبزیان است گفت: دریابست در آبهای هرمزگان بی شک می تواند فرصتی برای مدیریت صید مسئولانه باشد.

مدیر کل شیلات هرمزگان در این جلسه با بیان اینکه امروزه پدیده صید غیرمجاز بخش عظیمی از  ذخایر آبزیان را موردتهدید قرارداده است تصریح کرد: امیداست با اجرای این طرح بتوانیم گامی در راستای حفظ ذخایر که به  عنوان یکی از مهمترین منابع درآمد ساحل نشینان در هرمزگان است داشته باشیم.

وی افزود:یکی از مهمترین تصمیماتی که می تواند در راستای دستیابی به صید پایدار و حفظ ذخیره موثر واقع شود اجرای مطلوب دریابست می باشدکه در این راستا بررسی ها و پژوهش های لازم به شکل مطلوبی توسط کارشناسان پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان و اداره کل شیلات هرمزگان صورت پذیرفته است که اجرای دقیق آن متضمن همراهی جامعه  بهره بردار و صیادی است.

محبی همچینن همراهی مسئولین استانی و شهرستانی،شورای تامین استان و همراهی ارگانهای دریایی از قبیل دریابانی  را لازمه اجرای کامل دریابست در حوزه آبی استان هرمزگان خواند.

مدیر کل شیلات هرمزگان در پایان گفت: این اقدام مدیریتی که تحت عنوان دریابست مطرح است قبل از شروع صید میگو استان از تاریخ یکم مهرماه جاری الی دهم مهرماه در کلیه صیدگاه های استان در انواع فعالیت های صیادی به مرحله اجرا گذاشته می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز