در افتتاحیه شعبه شهید رجایی منطقه صنعتی غرب بندرعباس:

شعبه شهید رجایی بندرعباس ظرفیت یک شهرستان را در حوزه تامین اجتماعی دارد

۱۳۹۶/۰۶/۱۳ - ۰۸:۱۲:۴۹
کد خبر: ۶۰۸۸۷۲
شعبه شهید رجایی بندرعباس ظرفیت یک شهرستان را در حوزه تامین اجتماعی دارد
اکرمی گفت: با راه اندازی شعبه جدید تامین اجتماعی، دسترسی کارفرمایان، بیمه شدگان و مستمری بگیران به خدمات این سازمان با سهولت بیشتری فراهم شده و در کاهش ترددها به شهر بندرعباس نیز موثر خواهد بود.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان،  در این مراسم، دکتر " رضا امینی" مشاور مدیرعامل و مدیرکل امور استان های سازمان تامین اجتماعی کشور، "بهروز اکرمی"معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان ، "احمد پویافر" فرماندار بندرعباس،"سید فاضل حیدری بلوکی" مدیرکل تامین اجتماعی استان، مدیران زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هرمزگان  ، مدیران مناطق ویژه صنعتی غرب بندرعباس و مدیران و کارشناسان تامین اجتماعی استان حضور داشتند.

مشاور مدیرعامل و مدیرکل امور استان های سازمان تامین اجتماعی کشور طی سخنانی راه اندازی شعبه جدید در منطقه صنعتی غرب بندرعباس را به لحاظ بافت جمعیتی این منطقه یک ضرورت دانست و گفت: ایجاد آرامش و تامین امنیت روانی برای مردم به عنوان هدفی مهم برای این سازمان به عنوان زنده ترین و پویا ترین صندوق بیمه ای کشور محسوب می شود و ارتقاء کیفیت خدمات و رضایتمندی مردم در سرلوحه کاری آن قرار دارد.

" رضا امینی" از ضریب 52 درصدی جامعه تحت پوشش تامین اجتماعی در کشور و جمعیت 42 میلیون نفری آن سخن به میان آورد و بیان کرد: 18 نوع خدمت متنوع به این افراد ارایه می شود و به دلیل گردش بالای اطلاعات و تردد زیاد به شعب، ازطریق گسترش اقدامات مبتنی بر فناوری اطلاعات به دنبال این هستیم که تامین اجتماعی به درون خانه های مردم برود.

وی ضمن تشکر از پیگیری های مجدانه مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان برای راه اندازی شعبه شهید رجایی، ابراز امیدواری کرد،  شاهد رونق هرچه  بیشتر اشتغال و شکوفایی اقتصادی در کشور باشیم. 

 "بهروز اکرمی"معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان ،  تامین اجتماعی را از جمله سازمان های پیشرو در خدمت رسانی به مردم دانست و افزود: شعبه شهید رجایی سه منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، صنایع مدنی و فلزی خلیج فارس و همچنین ایزوایکو را پوشش می دهد که سه هلدینگ بزرگ به همراه بنگاه های بزرگ اقتصادی در حوزه نفت، آلومینیوم و فولاد را شامل می شود.

وی با اشاره به فعالیت و تردد روزانه جمعیتی بین 30 تا 40 هزار نفر در این منطقه صنعتی خاطرنشان کرد: با راه اندازی شعبه جدید تامین اجتماعی، دسترسی کارفرمایان، بیمه شدگان و مستمری بگیران به خدمات این سازمان با سهولت بیشتری فراهم شده و در کاهش ترددها به شهر بندرعباس نیز موثر خواهد بود.

"سید فاضل حیدری یلوکی" نبز ضمن ارایه گزارشی از عملکرد مجموعه تامین اجتماعی هرمزگان به پیگیری های صورت گرفته برای راه اندازی شعبه جدید در غرب بندرعباس اشاره کرد و اظهار داشت: تقاضای اولیه برای صدور مجوز راه اندازی این شعبه در سال 93 به سازمان مرکزی ارایه شد که پس از دو سال پیگیری مستمر، سرانجام در دی ماه سال گذشته مجوز از سوی هیات مدیره صادر شد و ساختمان فعلی با زیربنای حدود 850 متر مربع و  تامین 20 نفر پرسنل آماده سازی شد که به تعداد 30 نفر خواهد رسید.

وی هزینه صرف شده برای راه اندازی این شعبه را 17 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تعداد بیمه شدگان اصلی تحت پوشش آن در حال حاضر حدود 22 هزار نفر است که در آینده ای نزدیک به 30 هزار افزایش می یابد. همچنین طبق یک برآورد اولیه، مجموعه افراد تحت پوشش با احتساب خانواده های تحت تکفل جمعیتی بالغ بر 60 هزار نفر را شامل می شود.

به گفته حیدری بلوکی، شعبه شهید رجایی جزو شعب تیپ ۲ سازمان تامین اجتماعی محسوب می شود که قابلیت ارتقا زود هنگام به شعبه تیپ یک را دارد و هفدهمین شعبه اصلی در استان هرمزگان است و 547 کارگاه و بنگاه اقتصادی را تحت پوشش دارد.

"احمد پویافر" فرماندار بندرعباس نیز با اشاره به تراکم جمعیت کارگری در منطقه صنایع غرب بندرعباس بیان کرد:  با توجه به جمعیت حدود 40 هزار نفری، راه اندازی چنین شعبه ای اهمیتی ویژه دارد.

وی ضمن تقدیر از خدمات سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان بیمه گر که حدود 52 درصد از جمعیت استان را زیر چتر خود دارد، به لحاظ تنوع و کیفیت خدمات  جزو سازمان های برتر و پیشرو است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز