مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان:

در اولویت قرارگیری شناخت توانمندی‌ها و مهارت آموزی‌های لازم متناسب با جامعه معلولین

۱۳۹۶/۰۶/۱۳ - ۱۲:۰۴:۲۵
کد خبر: ۶۰۹۰۲۰
در اولویت قرارگیری شناخت توانمندی‌ها و  مهارت آموزی‌های لازم متناسب با جامعه معلولین
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان به در اولویت قرار گرفتن شناخت توانمندی‌ها و مهارت آموزی‌های لازم متناسب با جامعه معلولین تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، زهرا یعقوب نژاد در بازدید از کارگاه‌های تولیدی پوشاک جامعه معلولین استان هرمزگان که با حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان انجام شد، با تاکید بر اینکه هدف ما باید شناخت توانمندی‌ها و  مهارت آموزی‌های لازم متناسب با نیاز جامعه معلولین باشد، عنوان کرد: ابتدا باید اولویت‌های جامعه معلولین استان به تفکیک شهرستان‌ها مشخص و طرح‌های مهم پیشنهاد و اجرا شود.

وی ضمن تقدیر از اقدامات و فعالیت‌های بسیار خوبی که در این حوزه انجام شده است، افزود: در مناطقی که معلولیت‌های خاص دارند ابتدا باید اولویت ما پیشگیری باشد، از این رو خواهان آموزش، ارتقاء سطح آگاهی دختران و پسران  جوان  و خانواده‌ها هستیم چرا که وقتی یک نفر در خانواده دچار معلولیت می شود نه تنها کل خانواده درگیر این موضوع می‌شوند بلکه هزینه های زیادی را هم خانواده هم دولت و جامعه متحمل خواهند شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان خواستار  هماهنگی و همسویی تشکل‌های مردم نهادی که حوزه فعالیت مشترکی دارند شد و بیان داشت: این سازمان‌ها به عنوان سرمایه‌های اجتماعی و بازوهای اجرایی در بخش تولید، اشتغال و کارآفرینی می توانند در کنار دولت نقش آفرینی کنند.

یعقوب نژاد بر توسعه کارآفرینی و فرهنگ‌ سازی برای تحقق آن در بین اقشار مختلف تاکید کرد و اظهار داشت: این امر باید در اولویت برنامه‌های دستگاه‌ها قرارگیرد تا به بهبود فضای کسب و کار در حوزه جامعه معلولین نیز منجر شود.

در این بازدید مرکز آموزش فنی و حرفه ای استان متعهد شد در شهرستان‌ها خدمات رایگانی در رشته‌های مختلف آموزشی با تامین محل اسکان برای  افرادی که در روستاها و شهرهای اطراف حضور دارند فراهم کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز