رئوفی در کارگروه رفع موانع تولید استان:

لزوم تلاش بیشتر مدیران جهت تحقق تعهدات و مصوبات کارگروه رفع موانع تولید

۱۳۹۶/۰۶/۱۳ - ۱۲:۵۳:۲۲
کد خبر: ۶۰۹۰۸۱
لزوم تلاش بیشتر مدیران جهت تحقق تعهدات و مصوبات کارگروه رفع موانع تولید
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: اعضای کارگروه رفع موانع تولید استان نسبت پیگیری برای تحقق تعهدات و مصوبات جلسات کارگروه رفع موانع تولید جهت فعال شدن و رفع موانع تحرک واحد های تولیدی استان همت کنند.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، علی رئوفی در پنجاهمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان با تسلیت جانباختن جمعی از دانش آموزان هرمزگانی درسانحه دلخراش واژگونی اتوبوس در شهرستان داراب استان فارس، بیان داشت: این سانحه  دلخراش  رانندگی که منجر به جانباختن هفت نفر دانش آموزان دختراستان از شهرستان های میناب ، رودان ، حاجی آباد و جزیره هرمز به همراه یک مربی شد همه استان هرمزگان را عزادار کرد.

وی با اشاره به مراسم تشییع دانش آموزان جانباخته در بندرعباس و حضور گسترده مردم در این رابطه گفت: همه اقشار مردم و  مسئولین استان در مراسم تشییع این دانش آموزان نوجوان حضورگسترده ای داشتند که باعث تسلی خاطر بازماندگان این سانحه دلخراش شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منابع استانداری هرمزگان درادامه با اشاره پیام های گسترده تسلیت در ارتباط با این سانحه دلخراش، افزود: در پی این سانحه شاهد موج گسترده ای از پیام های تسلیت مسئولین کشوری ، نخبگان و اقشار مختلف مردم برای همدردی با خانواده های جانباختگان و مردم استان بودیم که جای قدردانی دارد.

رئوفی در ادامه با اشاره به حضور استاندارهرمزگان در روزحادثه در شهرستان داراب استان فارس  برای رسیدگی به وضعیت دانش آموزان دراین رابطه افزود: استاندارهرمزگان در پی وقوع این حادثه به همراه جمعی دیگر از مدیران استان  به همراه یک اکیپ پزشکی جهت رسیدگی به دانش آموزان آسیب دیده عازم داراب استان فارس شدند که حضور و نظارت نزدیک ایشان در رسیدگی به وضع درمانی این دانش آموزان جای تقدیر دارد.

وی در ادامه همچنین با اشاره به بسیج شدن امکانات استان فارس به ویژه شهرستان دارب برای رسیدگی به وضع دانش آموزان آسیب دیده هرمزگانی ازهمکاری وهمدردی استاندارفارس ، نماینده ولی فقیه دراستان فارس و تلاش های مسئولین بهداشتی و درمانی استان فارس و به ویژه از همراهی ، همدردی و کمک های مردم شهرستان داراب و زحمات فرماندار این شهرستان قدردانی کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان درادامه با تشکر ازحضور و سخنرانی آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه دراستان در مراسم تشییع این دانش آموزان افزود: همانطورکه آیت الله نعیم آبادی بیان داشتند باید از برخورد های احساسی ، پیشداوری و رفتار های غیرمنطقی در ارتباط با این حادثه اجتناب ورزید و باید منتظر اعلام نتیجه علت قطعی حادثه از سوی مراجع ذصلاح به ویژه پلیس راهور بود تا همه جوانب این سانحه به طور دقیق مشخص و مقصران معرفی شوند.

وی تصریح کرد: درشرایطی که تا هنور همه ابعاد حادثه مشخص نشده است نمی توان پیشداوری کرد و کسی را مقصر جلوه داد و از این حادثه نباید در مسیر تخریب و یا دفاع از کسی سوء استقاده کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان در ادامه با اشاره به ارائه گزارش عملکرد از سوی کارگروه رفع موانع تولید و مدیران عامل بانک های استان درخصوص اقدامات صورت پذیرفته برای رفع موانع واحد های تولیدی در استان از تلاش های همه اعضای کارگروه رفع موانع تولید استان به ویژه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به عنوان دبیرکارگروه در ارتباط با پیگیری برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان از ابتدای سال تاکنون قدردانی کرد و خواستار تسریع در پیگیری برای رفع مشکلات واحد های تولیدی مشکل دار استان در بخش های صنعتی و کشاورزی شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تقریبا یک نیمه ازسال درحال سپری شدن است اعضای کارگروه نسبت به عملیاتی کردن تعهدات و مصوبات کارگروه رفع موانع تولید برای رونق فعالیت های تولیدی استان همت و تلاش بیشتری به کار ببنندند تا کارگروه درپایان سال به اهداف از پیش تعیین شده برای رفع موانع تولید استان دست یاید و مشکلات واحد های تولیدی به حداقل ممکن برسد و شاهد تولیدی پررونق همراه با اشتغال مناسب دراستان باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان اضافه کرد: با توجه بیشتر به طرح‌های موردنظر می‌توانیم به راحتی تا پایان سال به تعهدات شغلی خود دست یابیم.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان نیز در این نشست با بیان اینکه تا کنون بیش از دو هزار و ۵۳۵ فرصت شغلی در بخش های صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ایجاد شده است، اظهار داشت: تعهد ایجاد شده تا پایان سال در این بخش‌ها ۱۰ هزار و ۶۹۷ فرصت شغلی است که تا کنون ۲۳ درصد آن محقق شده است.

خلیل قاسمی افزود: این فرصتهای شغلی در حوزه‌های اصناف، رونق تولید، معدن، طرح‌های بالای ۶۰ درصد و فرش دستباف ایجاد می‌شود و تا کنون بیشترین شغل ایجاد شده در بخش معدن با ۶۸ و نیم درصد است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: این طرح از خرداد آغاز و در سه ماه این میزان فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.

قاسمی افزود: امسال برای تحقق این فرصت شغلی به اصناف تولیدی تسهیلات رونق تولید پرداخت می‌شود و سامانه اصناف هرمزگان برای نام نویسی متقاضیان دریافت تسهیلات است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات بخشهای تولیدی، معدنی، صنعتی و کشاورزی نیز در سامانه بهین یاب نام نویسی کنند.

بررسی مشکلات واحدهای تولیدی قیر در استان از جمله مالیات بر ارزش افزوده و مسائل گمرکی برای تولید و صادرات بیشتر از موضوعات این نشست بود.

صدور استعلام و انعقاد قرارداد از طرف سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان برای واحدهای شن و ماسه رودخانه‌ای نیز از مصوبات این نشست بود.

نظر شما