اجرای طرح حفاظت مشارکتی در راستای تحقق بخشیدن اقتصاد مقاومتی

۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۰۷:۵۰:۰۵
کد خبر: ۶۰۹۳۴۵
اجرای طرح حفاظت مشارکتی در راستای تحقق بخشیدن اقتصاد مقاومتی
رییس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان از اجرای طرح حفاظت مشارکتی با کاهش صرفه جویی در هزینه ها و با همکاری مجریان مرتعداری و مسئولین در عرصه های منابع طبیعی و در سطح استان به منظور توسعه ، حفظ و احیای منابع طبیعی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ امیری زاده گفت :این طرح با هدف پیشگیری از حریق-کنترل آفات و بیماریهای جنگلی مرتعی –کاشت گونه های سازگار منطقه ای و گیاهان دارویی به صورت کپه ایی و بذر کاری مقرون به صرفه-شمارش درختان-نصب تابلو ودرج نوار سبز-افزایش ترویج وفرهنگ سازی  -افزایش کنترل تخریب عرصه های ملی- توانمند سازی جنگل و مرتع نشینان و اقتصادی کردن طرح های مرتع و جنگل برای بهره برداران و .... در حال اجرا می باشد .

امیری زاده تصریح کرد :  در سال جاری 5 فقره تفاهم نامه مراتع طرح دار  و هشت فقره تفاهم نامه مراتع ممیزی شده منعقد شده است و تاکنون 8 فقره کارت مرتع بانی صادر گردیده و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری بیش از 800 هکتار از مراتع تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

وی افزود : در استان هرمزگان در سال 94 هفتادو هفت تفاهم نامه به مساحت 633142.5993 و 77 کارت مرتعبانی صادر و در سال 95 نودو هفت تفاهم نامه به مساحت 750هزار هکتار منعقد و 97 فقره کارت مرتعبانی صادر شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز