تجهیز ناوگان امداد هوایی اورژانس استان هرمزگان به ۲ دستگاه بالگرد سبک

۱۳۹۶/۰۶/۱۶ - ۰۸:۲۵:۵۹
کد خبر: ۶۱۰۲۷۹
رییس اداره اورژانس هوایی کشور از تجهیز ناوگان امداد هوایی اورژانس استان هرمزگان به 2 دستگاه بالگرد سبک ویژه حمل مصدوم در شهر بندرعباس و بندر جاسک خبر داد و گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک و بعد مسافت روستاهای محروم با مرکز و شهرستان های استان، 2 فروند بالگرد به صورت قرارداد با بخش خصوصی به استان اختصاص خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،دکتر سید حسین داودی؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اهمیت اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی در نجات جان بیماران، گفت: به دنبال تحول در اورژانس استان هستیم؛ لذا هیچ محدودیتی برای توسعه اورژانس نداریم و هزینه هایی که منجر به توسعه خدمات می شود، انجام خواهیم داد.

دکتر داودی با اشاره به لزوم داشتن برنامه جامع در جهت ارتقاء بخش اورژانس افزود: ظرف 2 ماه آینده برنامه جامع اورژانس استان به حوزه ریاست دانشگاه ارسال شود تا بر اساس برنامه نسبت به ساخت مراکز و پایگاهها و همچنین تجهیز ناوگان اورژانس هوایی، دریایی و زمینی اقدام گردد.

وی تصریح کرد: همه اعزام ها از سراسر استان بر اساس برنامه ریزی دقیق و تشخیص به موقع شرایط بیمار توسط تیم اورژانس و ستاد هدایت صورت گیرد که از چه طریقی و با چه امکاناتی بیمار در کمترین زمان ممکن به مرکز درمانی انتقال داده شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: تجهیزات و امکانات باید با توجه به نیاز منطقه مستقر شود؛ اگر نیاز به استقرار اتوبوس آمبولانس در هر نقطه از استان است، بلافاصله این امکان فراهم شود و لزومی بر تجمیع امکانات در مرکز استان نیست.

دکتر محمد سرور؛ رییس اداره اورژانس هوایی کشور از تجهیز ناوگان امداد هوایی اورژانس استان هرمزگان به 2 دستگاه بالگرد سبک ویژه حمل مصدوم در شهر بندرعباس و بندر جاسک خبر داد و ابراز کرد: با توجه به موقعیت استراتژیک و بعد مسافت روستاهای محروم با مرکز و شهرستان های استان، 2 فروند بالگرد به صورت قرارداد با بخش خصوصی به استان اختصاص خواهد یافت.

دکتر سرور تصریح کرد: این بالگردها توانایی انتقال مصدوم تا شعاع 150 کیلومتری آشیانه خود را دارا هستند و می توانند بیماران را از مناطق صعب العبور به مراکز درمانی استان انتقال دهند.

دکتر امیرحسن اسدی؛ رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی هرمزگان از تمدید قرارداد با نیروی هوایی سپاه در خصوص اجاره یک فروند بالگرد جهت انتقال بیماران از نقاط دور دست استان و همچنین انتقال به سایر استان ها خبر داد و عنوان کرد: در همین راستا به دنبال اجاره یک فروند هواپیمای کوتاه پرواز هستیم تا مصدومان و بیماران را از جزایر و نقاط دور دست استان به مرکز استان و یا سایر استان ها انتقال دهیم که این موضوع نیز در دستور کار اداره کل اورژانس هوایی کشور قرار دارد و به زودی اجرایی خواهد شد.

دکتر اسدی افزود: به زودی ناوگان هوایی اورژانس استان با 3 بالگرد تکمیل خواهد شد و دیگر هیچ دغدغه ای در خصوص انتقال بیماران بدحال و مصدومان احتمالی ناشی از سوانح و حوادث نخواهیم داشت.

وی عنوان کرد: در راستای ارائه خدمات اورژانس دریایی، رایزنی با شرکت Dutch Health در خصوص عقد قرارداد خرید 3 فروند آمبولانس دریایی از کشور هلند انجام شده است و به زودی شاهد تکمیل ناوگان اورژانس دریایی در استان خواهیم بود.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی هرمزگان خاطر نشان کرد: به زودی همزمان با ورود بالگرد مستقر در بیمارستان شهید محمدی، آشیانه بالگرد اورژانس در مجتمع آموزشی درمانی پیامبر اعظم (ٌص) بندرعباس احداث خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز