دکتر جادری در ستاد مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی استان:

تسهیل در شرایط جهت راه اندازی بنگاه‌های خرد و کوچک

۱۳۹۶/۰۶/۱۹ - ۱۳:۰۰:۰۸
کد خبر: ۶۱۱۱۳۴
تسهیل در شرایط جهت راه اندازی بنگاه‌های خرد و کوچک
استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های متولی باید شرایط لازم را برای راه اندازی بنگاه‌های خرد و کوچک تسهیل کنند، گفت: بانک‌های عامل در این راستا کمک کنند و در پرداخت تسهیلات همراهی داشته باشند و از تسهیلات موجود اطلاع‌رسانی کنند تا جوانان وارد بازار کار شوند و پاسخ متقاضیان نیز سریع داده شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر جاسم جادری در نشست ستاد مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان با تاکید بر اینکه اولویت کار تمامی دستگاه‌ها باید اقتصاد مقاومتی قرار گیرد، عنوان کرد: هرمزگان ظرفیت‌های بسیار زیادی در این زمینه دارد و تنوع مشاغل در هرمزگان نسبت به دیگر مناطق بی‌نظیر است.

وی ادامه داد: جوانان علاقه‌مند بسیاری در هرمزگان وجود دارد و از این فرصت و به خصوص پهنه عظیم دریا می توان برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال گام‌های اساسی برداشت و باید در این راستا برنامه‌ریزی کنیم.

استاندار هرمزگان حلقه مفقوده میان صنایع بزرگ و درآمد مردم را ایجاد صنایع وابسته به صنایع بزرگ در هرمزگان دانست و افزود: صنایع متوسط و خدمات فنی و مهندسی یکی از حلقه‌های مفقوده استان هرمزگان است چون در حال حاضر صنایع بزرگ موجود در استان برای ساختن یک قطعه باید به استان‌های دیگر مراجعه کنند و بسیاری از صنایع بزرگ استان نیاز به خدمات فنی و مهندسی پایین دست دارند و می توان با ایجاد این صنایع در مناطق ویژه و شهرک‌های صنعتی شغل ایجاد کرد.

جادری با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های متولی باید شرایط لازم را برای راه اندازی بنگاه‌های خرد و کوچک تسهیل کنند، اظهار داشت: بانک‌های عامل در این راستا کمک کنند و در پرداخت تسهیلات همراهی داشته باشند و از تسهیلات موجود اطلاع‌رسانی کنند تا جوانان وارد بازار کار شوند و پاسخ متقاضیان نیز سریع داده شود.

وی با بیان اینکه "هرخانه یک کارخانه" باید شعار ما قرار گیرد، تصریح کرد: تفکر کار اداری باید از ذهن ما پاک شود و مردم را به سمت کارآفرینی و ایجاد اشتغال به خصوص در زمینه مشاغل خانگی راهنمایی کنیم و با استفاده از ظرفیت موسسات، نسبت به راه اندازی مشاغل خرد و خانگی گام برداریم.

استاندار هرمزگان اختصاص یک و نیم میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای مشاغل روستایی در سطح کشور را رقم بسیار خوبی برشمرد و بیان داشت: مدیران استان باید تلاش کنند سهم خوبی از این اعتبارات به هرمزگان اختصاص یابد.

جادری خواستار فعالیت صادرات‌گرا شد و خاطرنشان کرد: این ظرفیت در هرمزگان وجود دارد و بسته‌بندی مناسب محصولات تولیدی استان باید مورد توجه قرار گیرد، تا بتوانیم آن را صادر کنیم.

وی گفت: همچنین سازمان‌های توسعه گرای دارای مسئولیت اجتماعی در استان نیز باید در خصوص ایفای نقش اجتماعی خود گزارش دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز