توجه به اولویت جرایم و آسیب های اجتماعی، زمینه ساز اقدامات زیربنایی و عملیاتی در جامعه

۱۳۹۶/۰۶/۲۰ - ۱۲:۲۶:۳۵
کد خبر: ۶۱۱۵۴۴
توجه به اولویت جرایم و آسیب های اجتماعی، زمینه ساز اقدامات زیربنایی و عملیاتی در جامعه
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان توجه به اولویت جرایم و آسیب های اجتماعی را زمینه ساز اقدامات زیربنایی و عملیاتی در جامعه دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،سرهنگ "محمد شریفی"،بیان داشت: شناخت دقیق مسائل اجتماعی به ویژه آن دسته از مسائلی که می توانند زمینه و بستر تاثیرگذاری بر حوزه نظم و امنیت عمومی جامعه را فراهم کند همواره یکی از دغدغه های اصلی صاحب نظران این حوزه و نیروی انتظامی است.

وی اولویت اول تا سوم آسیب های اجتماعی استان درسال 96 بر اساس برآورد اجتماعی، مقدماتی و سطح یک را به ترتیب "موادمخدر"، "نزاع و درگیری فردی و بیکاری "و "سرقت موتورسیکلت و اختلافات و نابسامانی های خانوادگی" اعلام کرد.

شریفی درگیری زوجین ، اعتیاد و بدحجابی را از دیگر مسائل و آسیب های مهم استان برشمرد و تاکید کرد: توجه جدی به آسیب های احصاء شده می تواند زمینه ساز اقدامات عملیاتی و انتظامی باشد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان هرمزگان تصریح کرد: آسیب ها در یک زنجیر وابسته به یکدیگر بوجود آمده، رشد می کنند و درصورت تداوم و عدم پیشگیری به یک بحران اجتماعی تبدیل می شوند.

این مسئول انتظامی اذعان داشت: نیروی انتظامی تمام توان خود را برای کاهش و پیشگیری از وقوع آسیب ها و جرایم به کار خواهد بست که این نیازمند یک مشارکت جمعی متولیان و همکاری بین بخشی است.

وی با اشاره به اولویت معضل موادمخدر در استان گفت:این یک هشدار جدی است که مشکلات ناشی از اعتیاد وارد هسته  مرکزی جامعه یعنی خانواده شده و این نهاد را با مشکلات اساسی از جمله طلاق و فروپاشی مواجه کرده است ،لذا برنامه ریزی دقیق و موثری باید در این حوزه صورت گیرد.

سرهنگ شریفی تاکید کرد: باید با همکاری مسئولان در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی اقدامات اساسی انجام شود و مرجعیت پلیس در بین دستگاه های دولتی واجرایی در حوزه برنامه های فرهنگی و اجتماعی در استان در دستورکار قرار دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز