طراحی و مُستند نگاری نقشه گردشگری جزیره هنگام آغاز شد

۱۳۹۶/۰۶/۲۰ - ۱۳:۰۰:۲۵
کد خبر: ۶۱۱۵۷۱
طراحی و مُستند نگاری نقشه گردشگری جزیره هنگام آغاز شد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت:طراحی و مُستند نگاری نقشه گردشگری جزیره هنگام از توابع شهرستان قشم آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، سید محمد امین جعفری حسینی با بیان این مطلب گفت: طراحی و مُستند نگاری جزیره هنگام با داشتن جاذبه های طبیعی فراوان همچون خلیج دلفین ها، لاک پشت ها و سواحل زیبا بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی از حوزه گردشگری به عنوان پایدارترین شغل اهالی جزیره هنگام نام برد و افزود: مُستند نگاری نقشه گردشگری این جزیره با هدف کمک به توسعه گردشگری و افزایش توان اقتصادی مردم این جزیره در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، کوه ها و خاک های رنگی، آهوان جبیر، بازارچه گردشگری، اقامتگاه های محلی، غذا خوری های بومی و سنتی و مهمتر از همه مهربانی و میزبانی خوب مردم جزیره هنگام به پایدار شدن فعالیت های گردشگری این جزیرکمک می کند.

او یادآور شد: گروه مشاور طراحی نقشه گردشگری جزیره هنگام با بازدیدهای میدانی و مصاحبه های مردم شناسی در این جزیره، طراحی نقشه گردشگری را با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم آغاز کرده است.

جعفری حسینی گفت: یکی از شاخصه های این نقشه، استفاده از ادبیات محلی در نامگذاری و مکان یابی محوطه های میراث فرهنگی و گردشگری جزیره هنگام می باشد.

وی افزود: تمامی میراث طبیعی و فرهنگی و جنبه های مختلف صنایع دستی به همراه نشانی تمامی اقامتگاه های محلی جزیره هنگام در این نقشه نشان داده می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، مهمترین راه دسترسی به جزیره هنگام را اسکله های کندالو و شیب دراز دانست و تاکید کرد: نقشه های گردشگری هنگام در این مکان ها بین گردشگران توزیع خواهد شد.

او معتقد است که این اقدام در کنار  زیر ساخت های گردشگری و انجام دوره های آموزشی باعث ایجاد توسعه پایدار در این جزیره زیبا از دریای پارس خواهد شد.

جزیره هنگام با 9 کیلومتر طول و 6 کیلومتر عرض و حدود 50 کیلومتر مربع وسعت با معادن نمک و خاک و سرب در دو کیلومتری جنوب شرقی جزیره قشم واقع شده است.

نظر شما