معاون استانداری هرمزگان:

بهترین راهکار تقویت مجمع خیران حوزه‌های علمیه،جذب خیران خرد است

۱۳۹۶/۰۶/۲۳ - ۰۷:۴۱:۳۳
کد خبر: ۶۱۲۶۳۴
بهترین راهکار تقویت مجمع خیران حوزه‌های علمیه،جذب خیران خرد است
رئوفی گفت:بهترین راه حفظ استقلال حوزه‌های علمیه و تقویت مجمع خیران توجه به بحث خیران به ویژه خیران خرد است که راهگشای حل بسیاری از مشکلات مالی حوزه های علمیه می تواند باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، علی رئوفی در اولین همایش مجمع خیران حوزه‌های علیمه خواهران استان هرمزگان با اشاره به اهمیت استقلال حوزه‌های علمیه، عنوان کرد: استقلال مالی حوزه‌های علیمه عامل اساسی رشد و بالندگی آنها از ابتدای شکل‌گیری تاکنون بوده است.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان بیان داشت: تامین منابع مالی حوزه‌های علمیه از طریق وجوهات شرعی نظیرخمس، سهم امام و نذورات و موقوفات بوده است  که مصداق بارز آن حوزه علیمه بندرعباس است که بخشی از نیاز مالی آن از محل موقوفات تامین می‌شود که این امر یکی از افتخارات حوزه‌های علیمه عالم تشیع است.

وی ادامه داد: امروزه حوزه‌های علیمه در بسیاری از استان‌ها، شهرستان‌ها و حتی بخش‌ها توسعه پیدا کرده‌اند و یک طلبه برای اینکه رشد پیدا کند و به مدارج عالی معنوی برسد باید از اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در این راه مهم مدد بجوید.

رئوفی گفت: آیت الله مقدس اردبیلی، حاج شیخ مرتضی انصاری و بسیاری دیگر از بزرگان و مراجع عالم تشیع مصداق‌هایی هستند که در جوار بارگاه ملکوتی حضرت امیرالمومنین علی(ع) رشد پیدا کرده اند.

وی درهمین رابطه افزود: به طلاب جوانی که در هر نقطه‌ای ازهرمزگان مشغول آموختن درس طلبگی هستند توصیه می کنم همانند بزرگان این مکتب بخشی از عمر شریف خود را در جوار مضجع شریف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در شهرهای زیارتی کربلا، نجف، مشهد مقدس و قم  برای تحصیل سپری کنند که این امر در رشد معنوی آنها تاثیر بسزایی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: بهترین راه حفظ استقلال حوزه‌های علمیه و تقویت مجمع خیران توجه به بحث خیران به ویژه خیران خرد است که راهگشای حل بسیاری از مشکلات مالی حوزه های علمیه می تواند باشد.

رئوفی تصریح کرد: توجه به ظرفیت نخبگان در جذب منابع مالی از راهکارهایی است که می‌تواند به مجمع خیران حوزه‌های علیمه خواهران در جذب خیران کمک کند.

وی در پایان تصریح کرد: برای رشد و توسعه حوزه‌های علمیه استان از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد زیرا خود پرورش یافته همین مکتب هستیم و زندگی خود را وقف اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) کرده‌ایم و معتقدیم اسلام از روحانیت جدایی ناپذیر است و روحانیت نیز از اسلام جدا نخواهد شد و رهبری نظام و مردم جامعه در ید روحانیت که بخش نخبه و با کفایت جامعه اسلامی هستند، می باشد.

نظر شما