مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان:

حمایت از علاقه مندان به سرمایه گذاری در حوزه سینما

۱۳۹۶/۰۶/۲۳ - ۰۸:۰۸:۴۶
کد خبر: ۶۱۲۶۳۶
حمایت از علاقه مندان به سرمایه گذاری در حوزه سینما
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از حمایت علاقه مندان به سرمایه گذاری در حوزه سینما خبر داد و گفت:در حوزه صدور مجوزها و همچنین اعطای تسهیلات بانکی ،وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سرمایه گذاران بخش خصوصی حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، علیرضا درویش نژاد در مراسم گرامیداشت روز ملی سینما و همچنین اختتامیه نخستین جشنواره فیلمنامه نویسی گمبرون گفت : سینما بدون هنر وجود ندارد و سینما هنری ترکیبی ، تلفیقی و انتزاعی از تمام رشته های هنری است.

وی نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بخش سینما را حمایتی دانست و افزود : در حوزه صدور مجوزها و همچنین اعطای تسهیلات بانکی ،وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سرمایه گذاران بخش خصوصی حمایت می کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اضافه کرد : از دیگر حمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سرمایه گذاران در این بخش ، تامین تجهیزات پخش فیلم بصورت دیجیتال می باشد و لازمه آن این است که مکان توسط بخش خصوصی تامین شود و تجهیزات سینما نیز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اعطا شود.

درویش نژاد به وضعیت سینما ها و اکران فیلم ها در استان پرداخت و گفت : طی پنج ماهه نخست امسال ٤٨ فیلم در سینماهای شهر بندرعباس و میناب اکران شده است که همه آنها هم زمان با تهران بوده است.

وی به میزان استقبال مردم از سینماها اشاره کرد و اظهار داشت :در پنج ماهه نخست امسال ٣١ هزار و٤٣٠ نفر از سینما ستاره جنوب ، ٢٧ هزار و٤٢٣ نفر از سینما ستاره شهر و دوهزار و٦٣٦ نفر از سینما فرهنگ میناب دیدن کرده اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان یادآور شد : به مناسبت روز ملی سینما به مدت ٢٠ روز تا پایان هفته دفاع مقدس بلیط سینماهای سراسر کشور نیم بها می باشد.

علیرضا درویش نژاد جشنواره فیلم نامه نویسی گمبرون را حرکتی مثبت در جهت ارتقای تولید فیلم کوتاه در استان قلمداد کرد و گفت : یکی از مشکلات اصلی فیلم سازان استان نبود فیلمنامه مناسب و مطابق با وضعیت استان می باشد که این جشنواره می تواند نیاز موجود را مرتفع سازد.

وی افزود : فیلم کوتاه به دلیل تاثیر گذاری بر روی مخاطب از ارزش و جایگاه خوبی برخوردار است و استان هرمزگان از ظرفیت بسیار خوبی در این حوزه بهره می برد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ضمن تاکید برحمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از سازندگان فیلم کوتاه عنوان کرد : بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته حمایت از تولید فیلم های کوتاه در اولویت حمایتی این اداره کل در سال جاری قرار دارد.

در ادامه این مراسم به مناسبت گرامیداشت روز ملی سینما از احمد اسفند نیا مدیر سینما ستاره شهر ، احمد حامدی مدیر سینما ستاره جنوب ، مسعود جداوی مدیر سینما فرهنگ میناب و علی سعودی بعنوان پیشکسوت حوزه سینما با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز