کلنگ زنی بزرگترین سایت پرورش میگو در قشم توسط دکتر بانک مشاور رئیس جمهور

۱۳۹۶/۰۶/۲۵ - ۰۸:۱۸:۳۲
کد خبر: ۶۱۳۱۱۰
کلنگ زنی بزرگترین سایت پرورش میگو در قشم توسط دکتر بانک مشاور رئیس جمهور
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور پس از بازدید از دو طرح صنعتی قشم، کلنگ بزرگترین سایت پرورش میگو با ظرفیت دو هزار و 200 تُن را در غرب جزیره به زمین زد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مزرعه پرورش میگو شرکت دریانوردان قشم در زمینی به مساحت 220 هکتار و طراحی 160 استخر یک هکتاری با حضور مرتضی بانک، حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و تیم همراه  به زمین زده شد.

با آماده سازی بزرگترین سایت پرورش میگو در قشم با سرمایه گذاری 200 میلیارد ریالی بومیان این  جزیره، سالانه دو هزار و 200 تُن میگو به ظرفیت تولید این آبزی در قشم اضافه خواهد شد.

بنا به این گزارش، مشاور رئیس جمهور همچنین از مزرعه پرورش میگو مروارید شکیل قشم با 110 میلیارد ریال سرمایه گذرای بومیان جزیره و طراحی 120 استخر یک هکتاری در 150 هکتار زمین  این مجموعه شیلاتی نیز بازدید کرد.

هم اکنون 30 مزرعه پرورش میگو این شرکت به طور کامل به بهره برداری رسیده که در دور اول برداشت سالانه این آبزی در خرداد ماه امسال 110 تُن میگو برداشت شد و آذر ماه امسال نیز محصولات پرورشی میگو این مزرعه به عنوان دور دوم برداشت ها به بازار عرضه می شود.

40 استخر دیگر این شرکت نیز به مرحله آماده سازی نهایی نزدیک شده و در نهایت قرار است هر سال یک هزار تُن میگو در دو نوبت از مجموع 120 استخر این مجموعه شیلاتی برداشت شود.

شرکت دُرنا مهر قشم نیز که هم اکنون با پنج قفس در زمینه پرورش ماهی با 120 میلیارد ریال سرمایه گذاری بومیان غرب جزیره قشم مشغول فعالیت است مورد بازدید مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور قرار گرفت.

سرمایه گذاران این شرکت موفق شدند گونه های با ارزش بومی شامل ماهی هامور و صُبیتی را در قفس های دریایی پرورش دهند.

مجموعه آبزی پروری دُرنا مهر قشم دارای سه سایت است که عملیات تکثیر ماهی (مولد سازی و تولید بچه ماهی) آن در سایت خشکی، اقدامات ذخیره سازی در سایت دریایی با 5 قفس و عملیات تعمیر و ساخت قفس این مجموعه نیز در سایت پشتیبانی آن انجام می شود.

بنا به این گزارش، ظرفیت اسمی تکثیر ماهی در قفس شرکت آبزی پروری دُرنا مهر قشم 5 هزار قطعه در سال و ظرفیت پرورش ماهی این شرکت نیز دو هزار و 400 تُن در سال می باشد.

دکتر مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور پس از انتصاب به این مسئولیت، منطقه آزاد قشم را به عنوان نخستین مقصد سفر خود در میان مناطق آزاد کشور انتخاب کرد و شب گذشته از طریق فرودگاه بین المللی قشم با استقبال حمید رضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از معاونان و مدیران این مجموعه وارد این جزیره در جنوب ایران شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز