پوررجبی خبر داد:

اتمام پروژه ساخت سه فروند اسکله شناور چند منظوره در بندر شهید رجایی

۱۳۹۶/۰۶/۲۸ - ۱۰:۳۷:۱۷
کد خبر: ۶۱۴۷۳۹
اتمام پروژه ساخت سه فروند اسکله شناور چند منظوره در بندر شهید رجایی
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از ساخت سه فروند رمپ اسکله شناور چند منظوره با تکیه بر دانش و توانمندی متخصصان داخلی در تعمیرگاه دریایی بندر شهید رجایی با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، « محمدرضا پوررجبی» ضمن اعلام این مطلب که طرح های توسعه و آبادانی بنادر و جزایر استان هرمزگان در سالیان اخیر از اهمیت بالایی برخوردار بوده است، اظهار داشت: افزایش سهولت دسترسی در امر تخلیه و بارگیری مواد معدنی و افزایش رونق اقتصادی در سواحل و جزایر از طریق جذب گردشگر، مسؤولین سازمان بنادر و دریانوردی را  بر آن داشت که ساخت اسکله های شناور چند منظوره را در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: طی نیمه نخست امسال، در مجموع ساخت سه فروند اسکله فلزی شناور با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی به انجام رسید که در بنادر شهید رجایی و جاسک مورد بهره برداری قرار می گیرند.

پوررجبی ضمن اشاره به جزئیات پروژه اول شامل دو فروند اسکله ویژه تخلیه و بارگیری مواد معدنی، بیان کرد: پروژه خرید، حمل و نصب دو فروند رمپ کابوتاژی، احداث فوندانسیون و انجام عملیات شمع کوبی و ساخت اسکله دلفین از اواخر آذرماه سال گذشته آغاز و با صرف هزینه ای بیش از 38 میلیارد ریال در شهریورماه جاری به پایان رسید که دستاوردی چشمگیر به لحاظ مدیریت پروژه محسوب می شود.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به ایجاد اشتغال مستقیم 40 نفر در این پروژه طی مدت 9 ماه کاری، خاطرنشان کرد: این دو فروند اسکله شناور برای سهولت در فعالیت های عملیاتی تخلیه و بارگیری مواد معدنی به منظور جذب سرمایه گذاری کوتاه مدت ساخته شده و پس از نصب آن در بندر خلیج فارس واقع در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، هم اکنون آماده بهره برداری است.

وی با اشاره به مزایای ساخت این اسکله های شناور گفت: بندر شهید رجایی توانسته با ساخت و نصب این اسکله های چندمنظوره در مسیر رسیدن به استانداردهای جهانی از لحاظ ایمنی و کلاس تخلیه و بارگیری گام های بلندی بردارد و با اعتماد به دانش و توان فنی متخصصان ایرانی، توانایی خود را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی نیز به اثبات برساند.

پوررجبی همچنین با اشاره به پروژه خرید، حمل و نصب یک فروند رمپ چند منظوره و احداث فوندانسیون بندر جاسک که در قالب یک پروژه مستقل به انجام رسید، اظهار داشت: این پروژه با صرف هزینه ای بالغ بر 12 میلیارد ریال طی مدت هشت ماه کاری و با اشتغالزایی مستقیم برای 20 نفر به انجام رسید و هم اکنون این اسکله شناور، آماده انتقال و نصب در بندر جاسک است.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: از آنجایی که بندر جاسک تقاضای زیادی در زمینه توسعه زیرساخت های صنعت گردشگری دریایی دارد، کاربری مهم این اسکله شناور در زمینه ارتقاء روابط بین المللی با کشور عمان است.

وی رونق اقتصادی سواحل مکران و گسترش ارتباطات بین المللی را از جمله اهداف کلیدی اجرای این پروژه عنوان کرد و افزود: این اقدام در راستای بسترسازی و رونق بخشی به خط دریایی بندرجاسک- عمان صورت گرفته تا از این رهگذر یک مسیر ایمن بین المللی برای ترابری مسافر و خودرو در دریای عمان فراهم شود.

گفتنی است، اسکله های شناور نوعی اسکله نصب سریع محسوب می شوند که درآب های دارای سطح متغیر زیاد مانند مناطق جزر و مدی شدید و نیز در مناطق دور از ساحل مورد استفاده قرار می گیرند. سطح اسکله های شناور و کشتی مجاور آن معمولا اختلاف ارتفاع زیادی ندارند لذا در شرایطی که اختلاف سطح کشتی بین حالت پر و خالی زیاد نباشد، استفاده از اینگونه اسکله ها برای انتقال خودرو و مسافر و برخی کالاها مثل مواد معدنی مناسب است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز