از ابتدای مهرماه سالجاری اجرایی می شود:

درج یا نصب برچسب قیمت توسط واحدهای عمده و خرده فروشی

۱۳۹۶/۰۶/۳۰ - ۰۸:۲۸:۴۵
کد خبر: ۶۱۵۵۹۷
درج یا نصب برچسب قیمت توسط واحدهای عمده و خرده فروشی
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان هرمزگان گفت: اتحادیه های خواروبار فروشان در راستای شفاف و روان سازی نظام توزیع و قیمت گذاری از ابتدای مهرماه ملزم به درج یا نصب برچسب قیمت برخی محصولات هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، عبدالرضا پیروی منش با اعلام این خبر افزود: واحدهای عمده و خرده فروشی با رعایت ضرایب تعیین شده توسط کمیسیون هیات عالی نظارت بر سازمانهای صنفی، سود عمده و خرده فروشی را تعیین می نمایند.

وی افزود: کالاهای مشمول این طرح؛ کمپوت، کنسرو، مربا، شربت، آبمیوه، سس، رب، بیسکویت، شکلات، کیک، کلوچه، ویفر، سوهان، گز، نبات و مشابه آن است که حداکثر سود هزینه های عمده فروشی 3 درصد و حداکثر سود هزینه های خرده فروشی 12 درصد تعیین شده است.

پیروی منش ادامه داد: محصولات سلولزی، بهداشتی، دستمال کاغذی، پاک کننده بجز پودر شوینده نیز حداکثر سود هزینه های عمده فروشی 3 درصد و حداکثر سود هزینه های خرده فروشی آن 15 درصد می باشد.

وی تصریح کرد: از اول مهرماه، ملاک فروش، قیمت درج شده توسط کارخانه تولیدی بر روی اجناس ممنوع و مشمول ماده 57 فصل هشتم تخلفات و جریمه های قانون نظام صنفی در شعب تعزیرات حکومتی خواهد بود.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان اظهار داشت: با عنایت به اخلاق کریمه اعضای اتحادیه ها، رعایت حال اقشار آسیب پذیر در هر شرایطی مورد انتظار است که امید است این ابلاغیه به نحو احسن رعایت گردد.

وی در پایان بیان داشت: در صورت تقاضای مصرف کننده، واحدهای خرده فروشی مکلفند فاکتور رسمی صادر نمایند.

شایان ذکر است؛ شهروندان گرامی در صورت مشاهده هرگونه تخلف می توانند به سامانه 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اطلاع دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز