مدیرکل دفتر تحقبقات آبفای کشور تاکید کرد:

ضرورت استفاده از ظرفیت های تحقیقاتی در رفع چالش های صنعت آبفا

۱۳۹۶/۰۶/۳۰ - ۰۹:۰۹:۲۰
کد خبر: ۶۱۵۶۱۲
ضرورت استفاده از ظرفیت های تحقیقاتی در رفع چالش های صنعت آبفا
مدیرکل دفتر تحقیقات، توسعه فن آوری و ارتباط با صنعت آبفای کشور با تاکید بر ضرورت ایجاد روحیه پژوهشی و حمایت از پژوهشگران و مخترعین در شرکت های آبفا، تصریح کرد: بایستی از ظرفیت و قابلیت های تحقیقاتی و پژوهشی نیروهای متخصص و نخبه دانشگاه جهت رفع چالش های صنعت آب و فاضلاب استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، احمد سیاحی با بیان اینکه؛ الان فاضلاب از مسائل جدی زیست محیطی بوده و اجرای شبکه و طرح فاضلاب مدرن هدررفت سرمایه نیست، گفت: کارهای تحقیقاتی زیادی در کشور انجام می شود اما ما به دنبال کارهای تحقیقاتی تاثیرگذاری هستیم که بتواند مشکلات این صنعت را حل کند.

 وی ادامه داد: در همین رابطه برای اولین بار 11 پروژه تحقیقاتی ملی را که در رفع چالش های صنعت آبفا موثر است، طراحی کردیم.  

وی با اشاره به شرایط اقلیمی خاص استان های جنوبی کشور، استمرار خشک سالی، پراکندگی شهرها و روستاها، هزینه بر بودن اجرای طرح های فاضلاب و خطوط انتقال آب طولانی را از جمله چالش های صنعت آب و فاضلاب در این استان ها عنوان کرد.

سیاحی در ادامه گفت: مسئولان فقط مجری نیستند بلکه بازوهای فکری هستند که بایستی برای حل مشکلات پیشنهادات عملی داشته باشند. وی همچنین بر ضرورت کیفیت ساخت و نگهداری از تاسیسات صنعت آب و فاضلاب تاکید کرد و گفت: برای ارزیابی کیفی کالاها شاخص و متری نداریم که باید با ایجاد نرم افزارهای لازم در تامین کالاها و تجهیزات این صنعت کیفیت را لحاظ کنیم.

مدیرکل دفتر تحقبقات، توسعه فن آوری و ارتباط با صنعت آبفای کشور در ادامه سفر یک روزه خود، از توانمندی های آزمایشگاهی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و روند اجرای پروژه آبشیرین کن یکصد هزار مترمکعبی بندرعباس بازدید کرد.

در این جلسه  چند تن از محققین معاونت پژوهشی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی نیز جهت ارائه طرح های تحقیقاتی خود حضور داشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز