نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با تسلیت فرارسیدن ماه محرم:

مکتب امام حسین(ع) سرچشمه ای بی پایان از ایثار و شهادت

۱۳۹۶/۰۷/۰۱ - ۱۰:۰۳:۳۸
کد خبر: ۶۱۶۳۰۱
مکتب امام حسین(ع) سرچشمه ای بی پایان از ایثار و شهادت
استاندار هرمزگان گفت: مکتب عاشورا که در تداوم راه نبی مکرم اسلام(ص) و امیرالمومنین حضرت علی(ع) و با قیام خونین امام حسین(ع) شکل گرفت، سرچشمه ای بی پایان از ایثار و شهادت است که توسط ائمه اطهار(ع) ترویج یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر فریدون همتی با تسلیت فرارسیدن ایام ماه محرم و شهادت سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) ، عنوان کرد: ماه محرم با نام و یاد اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش آمیخته شده و فضایی سراسر معنویت به این ماه گرانقدر بخشیده است.

وی ادامه داد: ابراز ارادت به امام حسین در سراسر ماه محرم نمود ویژه ای می یابد به شکلی که ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در این ماه لحظاتی به یادماندنی از وفاداری به راه امام سوم شیعیان را ثبت می کنند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه امام حسین با ایستادگی در برابر ظالمان زمان خود، برای همیشه تاریخ به همگان درس آزادگی آموخت، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران که به رهبری حضرت امام خمینی(ره) و با ایستادگی ملت ایران رقم خورد و حاصل آن تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود، در تداوم راه امام حسین در عاشورا شکل گرفت.

همتی تصریح کرد: امروز شاهد هستیم که به برکت انقلاب، مکتب عاشورا در مناطق مختلف ترویج یافته و آزادی‌خواهان عالم با تاسی از حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به مقابله با زورگویان و ستمکاران برخواسته اند.

وی گفت: بی شک مکتب عاشورا که در تداوم راه نبی مکرم اسلام(ص) و امیرالمومنین حضرت علی(ع) و با قیام خونین امام حسین(ع) شکل گرفت، سرچشمه ای بی پایان از ایثار و شهادت است که توسط ائمه اطهار(ع) ترویج یافته است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اضافه کرد: در دوره معاصر و سالیان اخیر شاهد هستیم که جوانان ایران اسلامی با تاسی از مکتب امام حسین(ع) پس از جانفشانی هایی که در دوران دفاع مقدس داشتند، این روزها نیز در دفاع از حرم اهل بیت(ع) با ایثارگری مثال زدنی به شهادت می رسند و قطره قطره خون پاک آنها شجره طیبه انقلاب اسلامی را آبیاری می کند.

همتی با بیان اینکه مردم ولایتمدار و انقلابی هرمزگان همواره از پیشگامان ابراز ارادت و محبت به اهل بیت(ع) بوده اند، عنوان کرد: از سالیان دور تاکنون شاهد آئین های عزاداری سنتی و خاص مردم شریف هرمزگان در ایام ماه های محرم و صفر در سوگ شهادت سرور و سالار شهیدان و یاران ایشان بوده ایم که همواره با حضور خیل عظیم هرمزگانی ها همراه بوده است.

وی بیان داشت: مجموعه مدیریت استان هرمزگان همچون گذشته تمهیدات لازم برای برگزاری مناسب مراسم های عزاداری محرم و صفر در استان را در نظر گرفته و بی شک مردم استان حضور پرشور دیگری را در برنامه های این دو ماه رقم خواهند زد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: بنده بار دیگر فرارسیدن این ایام را به تمامی عاشقان اهل بیت (ع) و به ویژه مردم هرمزگان تسلیت می گویم و امیدوارم همگان با درس گرفتن از واقعه عاشورا و رشادت و ایثار امام حسین و یارانش، آموزه های این مکتب را سرلوحه قرار دهیم و در این مسیر گام برداریم.

نظر شما